به گزارش ایرنا،‌ «محمد بهاروند» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدا در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه‌ افزود: همه امکانات شهرستانی برای برگزاری با شکوه این کنگره باید مهیا شود.
وی گفت: علاوه بر کنگره شهدای استان،‌ اجلاسیه شهدای کارگری نیز در روز هفدهم بهمن امسال به میزبانی این شهرستان برگزار می شود و چون ساوه به عنوان قطب کارگری استان محسوب می شود،‌ کمیته کارگری این اجلاسیه در این شهرستان فعالیت خواهد داشت.
بهاروند با اشاره به نقش و جایگاه شهدای کارگری در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی در دوران دفاع مقدس مورد حمله هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که با رشادت و مجاهدت کارگران، دوباره به چرخه تولید باز گشتند.
معاون استاندار مرکزی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن اجلاسیه شهدای کارگری و نیز ضرورت هماهنگی دستگاه های اداری شهرستان با ستاد یادواره شهدا تاکید کرد.
امام جمعه ساوه نیز گفت: برگزاری یادواره شهدا علاوه بر ترویج فرهنگ شهادت طلبی در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت روحیه معنوی در جامعه موثر است.
حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» افزود: ماهیت نظام اسلامی مبتنی بر مشارکت عمومی و مردمی بودن است و شهدای گرانقدر که از بطن مردم و جامعه برای پاسداری از انقلاب و میهن جان خود را نثار کردند،‌ سند حقانیت نظام محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: مشارکت جدی واحد های صنعتی و تولیدی در برگزاری اجلاسیه شهدای کارگری در بهمن و نیز کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در اردیبهشت سال آینده، ضرورت دارد.
فرمانده سپاه ساوه نیز گفت: برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان مرکزی،‌ 9 اجلاسیه به عنوان مقدمه تدارک دیده شده است.
سرهنگ پاسدار «علی رسولی» اظهار داشت: به دلیل اینکه شمار شهدای کارگری و نیز جمعیت کارگران در شهرستان ساوه بالا است،‌ به همین دلیل اجلاسیه کارگری شهدا به میزبانی شهرستان ساوه در بهمن امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: از مجموع 265 شهید کارگری استان مرکزی،‌ 58 نفر از آنها متعلق به شهرستان ساوه هستند.
وی افزود: پس از راه‌اندازی دبیرخانه کنگره شهدا، اکنون کمیته های مرتبط نیز در حال شکل گیری است و تلاش می شود با اجرای دقیق برنامه های تدارک یافته، هم اجلاسیه شهدای کارگری و هم کنگره شهدای استان به باشکوه ترین حالت ممکن، برگزارشود.
سرهنگ رسولی گفت: کمیته پشتیبانی و امور مالی با مدیریت شهر صنعتی کاوه، کمیته فرهنگی و هنری در شهرداری ساوه، کمیته اجرایی اجلاسیه با مدیریت سپاه ناحیه ساوه، کمیته تربیت بدنی توسط اداره ورزش و جوانان، کمیته اطلاع رسانی توسط بسیج رسانه، کمیته امور بانوان با مدیریت کمیسیون امور بانوان فرمانداری، کمیته آمار و اطلاعات در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوه تشکیل می شوند.
وی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری از برنامه های مقدماتی اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی به میزبانی ساوه است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی در شهر صنعتی کاوه برگزار می شود و لازم است نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و فضای متناسب و معنوی در سطح شهرستان و مکان برگزاری این اجلاسیه تدابیر لازم اتخاذ شود.
شهرستان ساوه 580 شهید، یک هزار و 610 جانباز و 88 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.