«محمدرضا شایسته جو » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 35 میلیارد و 248 میلیون ریال برای کمک به بهبود وضعیت غذایی این کودکان در نظر گرفته شده است.
وی توضیح داد: هر سبد غذایی به ارزش 920 هزار ریال به خانواده های دارای کودکان سوء تغذیه تحویل می شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار داشت: هر ماه یکهزار و 800 کودک برای درمان سوء تغذیه توسط بهداشت و درمان معرفی و شناسایی می شوند و بررسی وضعیت اقتصادی، معیشت و ارایه خدمات توسط این نهاد حمایتی انجام می شود.
شایسته خو گفت: این سبد ویژه کودکان زیر پنج سال است که با پایش در مراکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تحویل می شود.
وی گفت: حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه از برنامه‌ های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است و این سبد غذایی با هدف تامین مواد خوراکی مغذی و بهبود شاخص های کیفی تغذیه کودکان خانواده ‌های نیازمند انجام می ‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: با شناسایی و معرفی کودکانی که به سوء تغذیه مبتلا هستند هرماه سبد غذایی که به صورت کارت اعتباری در نظر گرفته شده در اختیار خانواده ها قرار داده می شود و آنان می توانند اقلام مورد نیاز را که بیشتر اقلام لبنی و پروتئینی است از فروشگاه های منتخب خریداری کنند.
شایسته جو افزود: آموزش های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارایه می شودو پس از پایان یک دوره 6 ماهه این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.