به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان استان مرکزی افزود: انجام این مهم نیازمند اعتبار ویژه نیست و شهرداری ها با مدیریت منابع و استفاده از ظرفیت داخلی می توانند نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.
وی اظهار داشت: به سبب اینکه حقوق شهروندی معلولان در استفاده از فضای مناسب فراهم نشده از این عزیزان عذرخواهی می شود.
استاندار مرکزی گفت: 30 سال از دفاع مقدس گذشته است اما برای عبور و مرور جانبازان فضای تردد مناسب فراهم نشده است که این امر باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
آقازاده افزود: شهردار به عنوان متولی اصلی مناسب سازی باید با تردد در سطح شهر نواقص را بررسی و نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام کند.
وی اظهار داشت: استفاده از گروه های عمرانی با مصالح ساختمانی مورد نیاز بدون بهره گیری از پیمانکار و فرآیند اداری راهکار مناسب سازی فضای شهری ویژه معلولان است.
استاندار مرکزی گفت: شهرداری های استان باید تا پایان امسال نسبت به مناسب سازی فضار تردد و حمل و نقل شهر ویژه معلولان و جانبازان اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: پیمانکاران باید در ساخت بناهای جدید قوانین مناسب سازی ویژه تردد معلولان را رعایت کنند.
« مهدی زندیه وکیلی » افزود: شهرداری ها با اتخاذ سیاست های الزام آور در پایان کار، برای تحقق این مهم بکوشند.
وی اظهار داشت: پارک ها، پیاده روها و بانک ها به عنوان فضای عمومی باید مورد توجه قرارگیرند و مناسب سازی در این اماکن عملیاتی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مناسب سازی در بخش دولتی به ویژه بانک ها، مساجد، کتابخانه ها و دانشگاه ها باید سرآمد باشد.
زندیه وکیلی افزود: مناسب سازی فضای تردد معلولان از مطالبات به حق این قشر است و شهرداری ها متولی این مهم هستند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز گفت: شهرداری های ساوه، خمین، مهاجران و فرمهین سال گذشته در مناسب سازی فضای تردد معلولان عملکرد مناسبی داشته اند.
« حمیدرضا نوازنی » افزود: 10 درصد از جمعیت جامعه را افراد کم توان شامل می شوند که فراهم شدن فضای حمل و نقل درون شهری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مناسب سازی تردد معلولان یکی از محورهای برنامه پنجم توسعه بوده و اکنون برنامه ششم توسعه در حال اجرا است اما هنوز مناسب سازی در برنامه پنجم عملیاتی نشده است.
«زهرا امینی» افزود: انجام نشدن این مهم به علت کمبود اعتبارات در برخی بخش ها قابل پذیرش نیست.
وی اظهار اشت: با این حال، 40 درصد فضای تردد و حمل و نقل معلولان استان ایمن سازی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سامانه معبر با شماره پیامکی 3000012322 به بهزیستی کشور متصل است و شهروندان می توانند نواقص تردد معلولان را به اطلاع برسانند و از طریق این سامانه دستگاه های متولی ملزم به ارائه خدمات برای تردد معلولان می شوند.
30 هزار و 319 معلول در استان مرکزی شناسایی و صاحب پرونده هستند که از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می کنند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.