به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان مرکزی، افزود: موافقت با اعطای این زمین برای ایجاد شهرک صنعتی صنایع چوبی در روستای سمقاور صورت گرفته و نیاز است مشکلات قانونی این اراضی توسط شرکت شهرک های صنعتی رفع شود.
وی یادآور شد: آخرین فرصت دستگاه های اجرایی استان مرکزی برای جذب اعتبارت بند (ز) بودجه سال جاری توسط دستگاه ها تا 24 دی ماه امسال است و در صورت جذب نشدن این اعتبارات در بین سایر دستگاه های اجرایی جابه جا می شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان برای جذب اعتبارات بند (ز) تبصره پنج بودجه سال جاری می توانند این اعتبارات را در شهرستان مربوطه به سایر طرح های خود منتقل کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ایجاد شهرک صنعتی در سمقاور از مطالبات بحق مردم این روستا است و ایجاد آن نقش مهمی در کاهش بیکاری و افزایش درآمد اقتصادی برای این منطقه به همراه دارد.
«علی اکبر کریمی» افزود: می طلبد که با ایجاد شهرک صنعتی منبت کاری در روستای سمقاور زمینه تکمیل زنجیره صنعت تولید مبل در این منطقه فراهم شود.
وی ادامه داد: ایجاد شهرک های صنعتی در روستاها با کمک و حمایت دولت، رفع بیکاری ، تولید ثروت و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها را به همراه دارد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ایجاد برج پرنده نگری در تالاب میقان اراک، افزود: این برج باید به گونه ای طراحی شود که از نظر منظر به محیط زیست آسیب وارد نکند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در بودجه سال آینده استانداران می توانند یارانه سه دهک بالای جامعه را جذب و اعتبار حاصل از آن را برای رفع فقر مطلق در جامعه و اجرای طرح های عمرانی نیمه تمام در استان ها هزینه کنند.
«محمد حسینی» افزود: 700 میلیارد تومان اعتبار سالانه به عنوان یارانه به مردم استان مرکزی پرداخت می شود که این منابع از اعتبارات تملک دارایی و عمرانی استان بیشتر است.
وی ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی در بودجه سال آینده موظف شده است سه هزار میلیارد تومان از اموال غیر منقول مازاد دستگاه های اجرایی را شناسایی و نسبت به فروش آن ها اقدام کند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین سال آینده در بودجه به دستگاه ها اجازه داده شده از محل اعتبارات داخلی کنتورهای حجمی خریداری و به صورت اقساطی در اختیار فعالان حوزه اقتصادی قرار دهند.
حسینی گفت: از نظر منابع مالی 126 هزار میلیارد تومان از محل مالیات، 169 هزار میلیارد تومان منابع نفتی و 44 هزار میلیارد تومان اوراق برای بودجه سال آینده پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: هزینه ها در بودجه سال آینده 12 درصد و حقوق دستمزد حدود 20 درصد بیشتر از امسال رشد داشته است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: 42 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ها در بودجه سال آینده پیش بینی شده که هفت هزار میلیارد تومان آن برای رفع فقر مطلق در جامعه است.
حسینی افزود: 9 هزار میلیارد تومان نیز از محل درآمد خوراک پتروشیمی ها برای پرداخت سبد کالا به مردم پیش بینی شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 46 میلیارد تومان از محل بند (ز) به صورت اسناد خزانه برای اجرای طرح ها عمرانی به دستگاه استان در سال جاری تخصیص داده شده است که سر رسید این اعتبارات تا 24دی ماه جاری است و در صورت جذب نشدن ان امکان نقد شدن این اعتبارات وجود ندارد.
«رقیه یادگاری» افزود: دستگاه های اجرایی استان در صورت جذب نکردن این اعتبارات با تصویب شورای برنامه ریزی استان به سایر دستگاه ها منتقل می شود.
وی با یادآوری ایجاد برج پرنده نگری در تالاب میقان اراک ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات فنی در این برج با نظر شورای فنی امکان استفاده از ان برای عموم وجود ندارد و بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان مقرر شد مطالعات و اعتبارات مورد نیاز برای استحکام سنجی ان انجام شود و گزارش آن به این شورا ارایه شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی یاد آور شد: تخصیص هفت میلیارد و 900 میلیون تومان پاداش پایان خدمت سال گذشته بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی استانی به تفکیک دستگاه ها مربوط به سال گذشته توسط سازمان برنامه و بودجه داده شده است و با تامین نقدینگی توسط خزانه به صورت مستقیم به حساب بازنشستگان واریز می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت ، یک و هشت درصد کل مساحت و 2 درصد جمعیت کشور را در خود دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.