مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: پنج اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های محلات و دلیجان با سرمایه 11 میلیارد ریالی بخش خصوص تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از اراک، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی امروز شنبه 17 آذرماه، در جمع خبرنگاران گفت: توسعه اقامتگاه های بومگردی یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان است چرا که معتقدیم، چرخش گردشگر از شهرگردی به بومگردی و روستا گردی یکی از انتخاب های آینده نزدیک گردشگران خواهد بود از این رو آماده سازی بستر توسعه و خدمات مطلوب به این دست از متقاضیان، اصلی مهم است تا از این فرصت مطلوب بهترین استفاده ها را بریم.

ایزدی افزود: گرچه توسعه اقامتگاه های بومگردی اولویت سازمان است اما حفظ، احیا و نگهداری از بافت های روستایی، محیط زیست و همین‌طور حفظ بافت جامعه محلی از اصولی است که اگر به هر عنوان رعایت نشود، نه تنها اقدام مثبتی را انجام نداده ایم بلکه یکی دیگر از ثروت های تاریخی مان را از بین برده ایم؛ از این رو پیش نیاز در نظر گرفته شده سازمان برای هر پروژه بومگردی حفظ این سه اصل است.

وی در ادامه اظهار داشت: 5 اقامتگاه جدید در روستاهای خورهه، نخجیروان و مزور در شهرستان محلات، شهر نراق و روستای کهک در شهرستان دلیجان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در مراحل نهایی تکمیل قرار دارند و تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

ایزدی افزود: تولید اشتغال بومی، ایجاد رونق اقتصادی در جوامع محلی، پویایی روستاییان در حفظ آئین و سنن و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر دستاوردهای احداث اقامتگاه های بومگردی است که می‌تواند در مراحل بعد به مهاجرت معکوس نیز منجر شود. این امر قطعا یک برد اجتماعی است چراکه از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می شود و از همه مهمتر، شان و جایگاه رفیع روستاییان یادآوری می شود.

وی در پایان گفت: با بهره برداری از این اقامتگاه ها، 25 شغل مستقیم و حدود 75 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود که بیشتر این مشاغل ایجاد شده، دامنه بومیان را در بر می گیرد.

گفتنی است با افتتاح این اقامتگاه ها، شمار این واحدها در استان به 9 عنوان می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.