به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان خمین گفت: دانشگاه سنگر علم و تحول است و دانشجویان در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.
حجت الاسلام سید «علی حسینی پور»در مصلی امام خمینی (ره) این شهر افزود: خون سه دانشجوی شهید در 16 آذرماه 1332 ، باعث تداوم راه آنها بین دانشجویان کشور شد.
وی جنبش دانشجویی را انقلابی و ضد آمریکایی‏ دانست و ادامه داد: دانشجویان در سال‏های پس از پیروزی انقلاب، خط مشی خود در زمینه مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا را پیوسته حفظ کرده است.
امام جمعه خمین اظهارداشت: جنبش دانشجویی به‌ عنوان یکی از جریان‌های اثر گذار در تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقش‌ غیر قابل انکاری بر عهده داشته است.
حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: معمار کبیرانقلاب اسلامی کلید سعادت کشور را به دست معلمان و دانشجویان می دانست جرا که این اقشار اشاعه گر اخلاق و عدالت هستند و مرزهای دانش را بسط می دهند.
وی افزود: 2 اصل استکبارستیزی و عدالت‌خواهی هیچگاه از بدنه دانشجو و دانشگاه جدا نمی شود.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به حمله تروریستی چابهار و شهادت شماری از هموطنان اشاره کرد و افزود: دشمنان کوردل فکر می کنند با شهادت فرد یا افراد ی جلوی حرکت کوبنده این انقلاب را می توانند بگیرند.
حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: دشمنی ملت ایران با استکبار و دشمنان قسم خورده هرگز تمام نمی شود و همیشه حق پیروز میدان است.
وی به تصویب قانون بازنشستگان نیز اشاره کرد و افزود: این قانون اگر چه دیر تصویب شد اما قانون مطلوبی است که بایستی نواقص آن رفع شود.

*** امام جمعه ساوه: 16 آذر نماد حمایت از استقلال سیاسی کشور بود
امام جمعه ساوه گفت: 16 آذر نماد عزتمندی و گامی مهم و نمادین برای حراست و حمایت از استقلال سیاسی کشور بود.
حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه که در مصلی برگزار شد، افزود: این حرکت منشا بیداری ملت ایران و پرچمی برای مبارزه با استعمار و تحقیر استبداد به حساب می آید.
وی ادامه داد: اقدام استکبار ستیزی جامعه دانشگاهی نشان داد که دانشجویان در صف نخست مقابله با سلطه آمریکا بر کشور قرار دارند به همین خاطر رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر بیداری، بصیرت و بهبود قدرت تحلیل سیاسی دانشجویان تاکید دارند.
خطیب جمعه ساوه همچنین با یادآوری و محکوم کردن سالروز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل بر اساس اعلامیه بالفور در سال 1948، افزود: با درایت امام راحل و آغاز انتفاضه ملت فلسطین رویای نیل تا فرات اسرائیلی ها به محاق رفت و پس از آن هم با ایجاد گفتمان مقاومت از سوی رهبر معظم انقلاب، شکست های پی درپی نصیب رژیم صهیونیستی شد.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی مسایل شهرستان ساوه از اداره اوقاف و امور خیریه خواست که در اجرای برنامه تسطیح قبور، حرمت آرامگاه درگذشتگان را مد نظر قرار دهند و با مشورت و جلب رضایت بستگان، از ایجاد نارضایتی مردم خودداری کند.
وی خواستار توجه به طرح های ضروری این شهرستان از جمله بهسازی و آسفالت راه های روستایی، تامین آب شرب و اصلاح ساختارهای صنعتی و کشاورزی در بودجه سال آینده شد.

*** امام جمعه زرندیه: جامعه دانشگاهی میراث دار پیام شهدای 16 آذر است
امام جمعه زرندیه نیز در خطبه های نماز جمعه شهر مامونیه گفت: جامعه دانشگاهی و نسل جوان امروز میراث دار پیام مهم شهدای دانشجوی 16 آذر هستند و باید با بصیرت در راه آنان گام بردارند.
حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» افزود: شهدای 16 آذر با اقدام ضد استعماری خود مسیر حرکت دانشگاهی کشور را ریل گذاری کردند و ضرورت دارد که امروز دانشگاهیان ما ادامه دهنده راه آنان باشند.
وی گفت: 16 آذرحرکتی موثر در تاریخ مبارزات انقلابی کشور به شمار می آید زیرا این اقدام در راستای خدمت به دین مبین اسلام و مملکت بود که راه های رخنه دشمنان را بر کشور مسدود کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: جنبش های دانشجویی باید با تاسی از شهدای 16 آذر نسبت به اصلاح وضعیت کنونی کشور و تقویت هویت انقلابی و سیاسی کشور گام بردارند.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
7277 /6013/6539/4896
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.