به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی، افزود: مسئولان کمیته های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این استان باید با جاذبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی نسبت به جذب و مشارکت جوانان در برپایی این جشن بزرگ اقدام کنند.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های مختلف فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره در صدد تضعیف عملکرد نظام اسلامی هستندکه باید برای این برنامه های شوم تدابیر اثربخشی را تدارک دید.
استاندار مرکزی بیان کرد: شعار 40 سالگی انقلاب اسلامی(افتخار به گذشته و امید به آینده) است و تمامی دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از اول دی ماه امسال این شعار را در سربرگ های اداری قید کنند.
آقازاده ادامه داد: تمامی دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند امکانات و توانمندی های خود را در کارنامه 40 ساله از منابع مختلف استخراج کرده و به صورت مکتوب در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهند.
وی بیان کرد: کمیته های ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه دارند برنامه های خود را با هماهنگی دبیرخانه ستاد اجرایی کنند تا از انجام امور موازی جلوگیری شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: محور برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری از طرح های عمرانی است و دستگاه های اجرایی وظیفه دارند حداکثر تا پایان هفته آینده فهرستی از تمامی طرح های عمرانی که تا پایان امسال بهره برداری می شوند را به معاونت هماهنگی امور عمرانی ارایه کنند تا به عنوان طرح های دهه مبارک فجر با حضور مقامات کشوری و استانی بهره برداری شوند.
آقازاده افزود: برای ساماندهی طرح های عمرانی و سرعت بخی آمادگی طرح ها در بهره برداری دهه مبارک فجر لازم است کارگروهی ویژه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تشکیل و این مهم با جدیت هر چه تمامتر پیگیری شود.
وی بیان کرد: فرمانداران نیز به عنوان روسای ستادهای شهرستانی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید فعالتر از گذشته عمل کنند و در مدت باقیمانده برنامه های مدونی در برگزاری این جشن بزرگ در شهرستان ها اقدام کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: شالوده برنامه های دستگاه های مختلف در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید برگزاری نمایشگاهی قدرتمند با عنوان دستاوردهای 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و آحاد جامعه باید در هر چه باشکوهتر برگزاری این نمایشگاه مشارکت کنند.
آقازاده تاکید کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از منابع داخلی دستگاه خود هزینه اجرای برنامه ها را تامین کنند و هیچ دستگاهی نباید برای تامین منابع مالی کمیته ها نامه ای به ستاد برگزاری مراسم ارسال کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: برنامه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران باید مردم محور باشد و در آن مسئولان به صورت شفاف ارایه عملکرد کنند.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: فرصت برنامه های ماندگار در همه بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان وجود دارد و کمیته های مختلف ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان مرکزی باید با اولویت بندی کارشناسانه تلاش کنند.
وی ادامه داد: توطئه های استکبار جهانی در راستای ناامید سازی مردم از آینده نظام اسلامی است که کمیته ها باید برای خنثی سازی این توطئه دشمنان امیدبخشی را در دستور کار قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: دستگاه های اجرایی آمار و اطلاعات طرح های عمرانی خود را که عملیات ساخت آن ها تا پایان سال به اتمام می رسد را به کارگروه عمرانی ستاد ارایه کنند.
معاون هماهنگی امرو اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: تعدد کمیته های مختلف در ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اجرای برنامه های موازی را به دنبال دارد که می طلبد کمیته های همسو با یکدیگر ادقام شوند.
«سعید فرخی» افزود: دشمنان نظام استکبار جهانی در صدد تخریب عملکرد گذشته و همچنین ایجاد ناامیدی از آینده نظام هستند و دستگاه های مختلف باید با انعکاس گذشته درخشان دستگاه خود مردم را نسبت به آینده نظام امیدوار کنند.
وی ادامه: کمیته اقتصادی ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نشست های مختلفی را برگزار کرده و صورتجلسات و وظایف دستگاه ها نیز به مدیران دستگاه ابلاغ شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار داشت: 20 فیلم کوتاه از اقدامات و عملکرد دستگاه های اقتصادی استان تهیه شده که در ایام الله دهه مبارک فجر از صدا و سیمای آفتاب پخش می شود و برگزاری 10 نشست تخصصی با صاحبنظران اقتصادی نیز برنامه ریزی شده است.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: 800 عنوان برنامه با محوریت تشریح و تبیین عملکرد 40 ساله نظام اسلامی در کارگروه دفاعی و بسیج ستاد چهلیمن سال پیروزی انقلاب اسلامی این استان تدوین شده است.
سرهنگ پاسدار«محسن گلشن زاده» افزود: یک جلد کتاب 700 صفحه ای نیز با عنوان تشریح دستاوردهای نظام اسلامی در پنج بخش سیاسی، فرهنگی، نظامی، علمی و اقتصادی تدوین شده و به زودی چاپ و در تیراژ بالا منتشر می شود.
وی افزود: یک جلد کتاب جیبی نیز با موضوع سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری نیز در مجموعه سپاه روح الله استان مرکزی در دست چاپ قرار دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: تاکید بر ثبات روز افزون جمهوری اسلامی، زمینه سازی آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان با اهداف و آرمان های امام راحل، تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی و حفظ کشور و نظام در بحران های مختلف و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه بین المللی از مهمترین اهداف برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام «عباس هاشمی» افزود: 13 کارگروه فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری، رسانه، روستا و محرومیت زدایی، ورزش و جوانان، زنان، تشکل های مردم نهاد، روحانیت، ایثار و شهادت، بهداشت و درمان، بسیج و فرهنگیان و دانش آموزی برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: 12 کمیته دیگر نیز با عنوان های بهره برداری از طرح ها، ادارت و نهادها، دانشجویی، قرآن، مساجد، اصناف و بازاریان، فضاسازی و تزئینات شهری، اقلیت های مذهبی، کودک و نوجوان، کارگری و کارآفرینی، نمایشگاه ها و اجرای مراسم از سوی ستاد کشوری به استان ابلاغ شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت به عنوان استان آفتاب شهرت دارد چرا که خمین از توابع این استان زادگاه امام خمینی (ره) است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.