«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره حاکی از ورود سامانه بارشی از نواحی غربی به کشور است که به تدریج از بامداد فردا استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی بیان کرد: با فعالیت این سیستم بارش ها ابتدا به صورت باران خواهد بود اما در مناطق سردسیری تبدیل به برف می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: موج اصلی این بارش ها صبح جمعه از استان خارج می شود اما به دلیل عبور یک موج ثانویه ناپایدار احتمال بارش های پراکنده برف از اواخر وقت جمعه و روز شنبه در برخی از نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی وجود دارد.
مرادی تصریح کرد: با عبور سامانه بارشی دمای هوا کاهش می یابد و در روزهای اول هفته آتی دمای هوا در نقاط مختلف این استان چهار تا 6 درجه سانتیگراد سردتر است.
وی گفت: با توجه به بارش برف و کاهش دما اختلال در تردد جاده ها و گردنه ها در مناطق سردسیر و کوهستانی و معابر برخی مناطق شهری استان به دلیل لغزندگی و احتمال یخ زدگی پیش بینی شده و توصیه می شود برای آمادگی و مقابله با این شرایط تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای 15 و پنج دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای چهار درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
120 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی گزارش شده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.