«حمید رضا مشایخی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 220 کیلوگرم پسماند عفونی هر روز در بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانگاهی خمین تولید می شود که بدون عملیات بی خطر سازی دفع می شود.
وی بیان کرد: مواد زاید عفونی تولیدی در این شهر تا چند ماه قبل در بیمارستان خمین با دستگاه اتوکلا بی خطر می شدند اما با اجرای طرح های عمرانی این فرآیند غیر فعال شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خمین تصریح کرد: رهاسازی و انباشت پسماندهای شهری بدون رعایت اصول اولیه استاندارد دفع مواد زاید عفونی به شیوه غیرعلمی در خمین معضلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
مشایخی خاطرنشان کرد: مخلوط شدن پسماندهای عفونی و عادی به دلیل آلایندگی پسماندهای عفونی به انواع ترکیبات خطرناک شیمیایی، میکروبی و عوامل بیماری زا چالش مهم زیست محیطی در این شهرستان است.
وی ادامه داد: پسماند های عفونی خمین در سایت دفع عمومی پسماند ها در منطقه حسن فلک، آهک پاشی می شوند اما نفوذ شیرابه آن هابه زمین احتمال آلایندگی منابع آبی را همراه دارد و به منظور پیشگیری از معضلات حساسیت و توجه بیشتر مسئولان نیاز است.
رئیس اداره محیط زیست خمین اظهارداشت : بهره برداری افراد دوره گرد و سودجو و احتمال انتشار آلاینده ها توسط حیوانات ولگرد از پسماندها موضوعی است که باید به فوریت به آن رسیدگی شود.
مشایخی خاطرنشان کرد: پسماندهای بیمارستانی شامل بافت های زاید، عفونی، دارویی و رادیواکتیو و همچنین ظروف و وسایل مستعمل است که مشکلات زیست محیطی دارد.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای 70 هزار نفر جمعیت شهری است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.