به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش دومین نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات در محل نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در اراک، افزود: میزان هدفگذاری صادرات امسال این استان یک و نیم میلیارد دلار بود که به دلیل مشکل تحریم ها تحقق این مهم کامل نیست اما رقم صادرات این خطه از مرز یک میلیون دلار عبور می کند.
وی اظهار داشت: آند کربنی، خط تولید آمپول، کویل آلومینیوم، مواد اولیه آبمیوه و کنسانتره، شمش آلومینیوم، بادام زمینی، پنبه، لوازم یدکی کمباین و پاکت آبمیوه بیشترین کالاهای وارداتی به استان مرکزی است.
آقازاده ادامه داد: کالاهای وارداتی استان مرکزی از 47 کشور وارد می شوند که در سال جاری چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان و ترکیه بیشتر واردات را به این استان داشته اند.
وی بیان کرد: تولید کیفی محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید سبب ایجاد اشتغال و درآمد ملی و تقویت صادرات می شود.
استانداری مرکزی بیان کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان نگاه ویژه ای به تولیدات صادرات محور دارد و در راستای تسهیل امور و ارتباط ویژه با مسئولان ملی در دستور کار است.
وی بیان کرد: حل مشکلات ارزی، تسهیل در امور صادرات کالا، حفظ بازارهای هدف و افزایش بازار های صادراتی از مهمترین برنامه های استانداری در حمایت از صادرکنندگان است.
آقازاده در خصوص نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات نیز گفت: این نمایشگاه ظرفیت های تولیدی استان را به نمایش گذاشته است و انتظار می رود با معرفی تولیدات استان زمینه صادرات هر چه بیشتر فراهم شود.
دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ، معدن و ابزارآلات (ARIMEX 2018) در اراک با رویکرد توسعه، حمایت از کالای ایران و صادرات نشان های برتر تخصصی کشور شامگاه سه شنبه در فضایی به وسعت هشت هزار متر مربع گشایش یافت.
این نمایشگاه با حضور بیش از 100 شرکت تولیدی و صنعتی از سراسر کشور در سالن پارس، پردیس و فضای باز محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی برگزار شده است.
واحدهای مرتبط با صنعت، معدن و ابزارآلات با حضور گروه‌های صنایع تولیدی، معدن و صنایع معدنی، صنایع ریلی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، صنایع پیشرفته، تجهیزات صنعتی، اتوماسیون، ابزارآلات، آلومینیوم،‌ متالورژی و ریخته‌گری، فنی و مهندسی، تجهیزات ایمنی با هدف ایجاد فرصتی مناسب برای نمایش آخرین دستاوردها و فناوری صنعتی و معدنی و فراهم کردن زمینه مبادلات علمی،تخصصی و تجاری و توسعه بازار صنعتی کشور در این نمایشگاه حضور دارند.
برگزاری کلینیک کسب و کار با حضور برترین مشاوران تخصصی حوزه‌های اشتغال و توسعه و صادرات و مشاوره حقوقی و حضور بزرگترین خوشه‌ تولیدکندگان نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، مشارکت صنایع مادر استان مرکزی و فن‌بازار منطقه‌ای و برگزاری 6 سمینار تخصصی بخش های جنبی این نمایشگاه است.
همچنین تورهای بازدید تجاری شهرک های صنعتی کشور و پذیرش هیات‌های تجاری از سایر کشورهای منطقه از برنامه های تدارک شده جنبی این نمایشگاه است.
چهارمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تبلیغات و بازاریابی نیز همزمان در محل سالن پرشیا نمایشگاه های بین المللی استان در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع با بیش از 30 غرفه گشایش یافت.
در این نمایشگاه شرکت های مرتبط با چاپ و کانون های تبلیغاتی مراکز با هدف ارتباط هرچه بیشتر و بهتر میان شاغلان حوزه تبلیغاتی و چاپ با روابط عمومی ها و ایجاد فرصتی مناسب برای نمایش آخرین دستاوردها حضور دارند.
هر 2 نمایشگاه تا 16 آذر عصرها از ساعت 15 تا 21 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار امسال 270 واحد آن هاصادرات محور بوده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.