به گزارش ایرنا، سروان « حامد راهزانی » روز دوشنبه در کارگاه آموزشی فضای مجازی پاک در مجتمع فرهنگی بیت امام (ره) در خمین، افزود: نداشتن آگاهی نسبت به قوانین و خطرهای فضای مجازی باعث افزایش جرایم در این فضا شده است.
وی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب، توهین به مقدسات، ایجاد گروه یا کانال های غیر مجاز و دسترسی غیر مجاز به مشخصات و اطلاعات شخصی دیگران را جرایم شبکه های اجتماعی بیان کرد.
رئیس اداره تشخیص و پیگیری پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: آسیب ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی در حوزه های های سیاسی، امنیتی، روانی، فرهنگی و خانوادگی است که دامنه آنها در سایه کم توجهی و ناآگاهی روز به روز گسترده تر می شود.
سروان راهزانی اظهار داشت: ارزیابی علمی خطرات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در قشرهای مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و ارایه راهکارهای موثر در مهار آن ضروری است.
وی تاکید کرد: والدین به منظور کنترل فرزندان خود در استفاده از گوشی تلفن هوشمند، مدت زمان تعیین کنند و اجازه ندهند آنان با عضویت در شبکه های اجتماعی در دام شیادان اینترنتی بیفتند.
رئیس اداره تشخیص و پیگیری پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: هدف شبکه های اجتماعی تقویت ارتباط افراد آشنا است اما کاربران برای آشنایی با افراد غریبه از این شبکه ها استفاده می کنند.
سروان راهزانی افزود: استفاده از برنامه های پیام رسان داخل کشور امن ترین فضا را برای کاربران فضای مجازی ایجاد می کند.
رئیس اداره تشخیص و پیگیری پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: پیام رسان های داخلی با وجود داشتن نقص از نظر محتوا پاک و ایمن هستند.
سروان راهزانی توصیه کرد: کاربران زن به هیچ عنوان تصویر خود را با وجود حجاب در شبکه های اجتماعی و به ویژه بخش اطلاعات تلگرام قرار ندهند، زیرا شیادان اینترنتی با استفاده از شگردهای مختلف و به سهولت آنان را طعمه قرار می دهند.
وی اظهار داشت: اشاعه فحشا و افکار گروه های غیردینی، تفکرات فرقه ها و افکارضد اسلامی و ضد شیعی از جمله تهدیدات فرهنگی در شبکه های اجتماعی است.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.