«اکبر باقری» روز دوشنبه در حاشیه نشست توجیهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: 178 نفر در طرح سوادآموز، 50 نفر در طرح انتقال و 59 نفر درطرح تحکیم خانواده این شهرستان جذب شدند.
وی اظهارداشت: باسواد کردن افراد با گذراندن سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم میسر می شود و دوره سوادآموزی، دوره ای است که برای دستیابی به کمترین میزان سواد برگزار و در آن با حداقل 400 ساعت آموزش، مدرکی معادل سوم ابتدایی ارایه می شود.
رئیس اداره سوادآموزی خمین اضافه کرد: دوره انتقال نیز دوره ای بین 6 تا هشت ماه است که مهارت هایی فراتر از خواندن و نوشتن و حساب کردن را به سوادآموز ارایه می کند و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است.
باقری ادامه داد: دوره تحکیم نیز با 130 ساعت آموزش حضوری و 70 ساعت آموزش غیر حضوری برگزار می شود تا افراد دوباره به بی سوادی بازنگردند.
وی اظهار داشت: در دوره انتقال مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب، گسترش فرهنگ و معارف اسلامی، توانمندسازی افراد در به کار بردن دستورات دینی، زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی با مفاهیم ریاضی و آشنایی با مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آموزش داده می شود.
رئیس اداره سوادآموزی خمین گفت: این شهرستان در جذب سوادآموز رتبه دوم را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.
باقری بیان کرد: سهیمه تکلیفی این شهرستان در جذب سوادآموزی 280 نفر است که در سال جاری هشت نفر بیشتر از سهیمه جذب شده است.
وی یادآورشد: 150 سوادآموز در سال گذشته جذب کلاس های نهضت سواد آموزی شدند درحالیکه سهمیه این شهرستان 70 نفر بود و 2 برابر بیش از سهمیه تحت پوشش طرح های سوادآموزی قرار گرفتند.
باقری بیان کرد: در طرح آموزش فرد به فرد بسته تشویقی به مبلغ هفت میلیون و 200 هزار ریال به فرد آموزش دهنده و یک میلیون و 400 هزار ریال به فرد سواد آموز اهدا می شود.
رئیس اداره سوادآموزی خمین بیان کرد: 50 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان شناسایی شده است که به دلایل مشکلات اقتصادی و یا مهاجرت از ادامه تحصیل بازمانده اند.
باقری اظهارداشت: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مهاجرت افراد بی سواد از استان های دیگر به مناطق روستایی شهرستان باعث بی سوادی در این شهرستان شده است.
وی توضیح داد: سیاست این نهاد بر آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان است و جامعه هدف افراد بین 10 تا 49 سال هستند.
خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است و بر اساس آخرین آمار بیش از 600 بی سواد در این شهرستان شناسایی شده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.