«محمود فلفلی » روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مهار آتش سوزی های گسترده نیاز به یک خودروی پیشرفته با امکانات ذخیره آب هشت هزار لیتری دارد که این شهرستان از داشتن آن محروم است.
وی بیان کرد: حجم منبع خودروی های آتش نشانی این شهر 2 هزار و 500 لیتر است و برای تامین آب و مهار آتش سوزی های گسترده از تانکرهای موتوری شهرداری استفاده می شود.
مسئول خدمات ایمنی و ایستگاه آتش نشانی شهرداری محلات گفت: تامین امکانات پیشرفته و خودروی سنگین مهار آتش برای محلات به سه میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد.
فلفلی بیان کرد: 500 میلیون ریال امسال برای افزایش تجهیزاتی نظیر کپسول ، پوشاک و کلاه های ایمنی ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان هزینه شده است.
وی با بیان این که محلات 2 ایستگاه آتش نشانی دارد توضیح داد: مدت زمان حضور تیم های عملیاتی آتش نشان به کانون حوادث بر اساس استاندارد چهار دقیقه تعیین شده که در این شهرستان تیم های عملیاتی کمتر از زمان استاندارد در صحنه حوادث حضور می یابند.
مسئول خدمات ایمنی و ایستگاه آتش نشانی شهرداری محلات افزود: 203 فقره حادثه امسال در محلات ثبت شده که 82 مورد در بخش امداد و نجات و 46 مورد اطفای آتش در واحدهای مسکونی، تجاری و کارگاه های تولیدی و صنعتی بوده است.
فلفلی بیان کرد: بقیه حوادث امسال آتش نشانان محلات نیز در بخش آتش سوزی متفرقه در باغات و مزارع کشاورزی ثبت شده است.
مسئول خدمات ایمنی و ایستگاه آتش نشانی شهرداری محلات شمار تجهیزات ایستگاه آتش نشانی این شهر را چهار خودرو آتش نشانی، یک خودروی بالابر و خودروی امداد و نجات بیان کرد.
فلفلی برخوردای ساختمان های بلند مرتبه را از کپسول آتش نشانی و لوله خشک ضروری دانست و افزود: برای افزایش ایمنی و مهار آتش در سازه های مرتفع باید ارایه پایان کار واحدهای دارای این ویژگی با استعلام از ایستگاه آتش نشانی انجام شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.