«محمود اللهیاری» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 170 هنرجوی هنرستان الغدیر در رشته های تأسیسات بهداشتی، تعمیر موتور، برق خودرو و جوشکاری مهارت‌های خود را به شکل برون‌سپاری در مرکز فنی و حرفه ای آموزش دیدند.
وی اظهارداشت: برون‌سپاری، آموزش‌های خارج از آموزش و پرورش است که در رشته مهارت‌های شاخه کار و دانش پیش بینی شده و استاندارد‌هایی بر اساس نیازهای بازار کار، ملی و منطقه‌ای توسط آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی تدوین می‌شود.
سرپرست آموزش و پرورش محلات بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه آموزش های مهارتی شاخه کار و دانش با مشارکت و بهره گیری از ظرفیت دستگاه های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی و با توجه به اسناد بالا دستی نظیر سیاست های کلان اشتغال، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سهم 28 درصدی تعیین شده توجه به موضوع برون سپاری اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.
اللهیاری تصریح کرد: آموزش و پرورش بر همین اساس سفارش استاندارد را می‌دهد و تدوین و تولید آن بر عهده دستگاه‌های دیگر مانند آموزش فنی و حرفه‌ای است.
وی گفت:دانش‌آموزان تحت پوشش طرح برون سپاری بیشتر با محیط کار آشنایی پیدا کنند و زمینه‌های اشتغال آنان فراهم می شود به طوری که دروس مهارتی و کارگاهی، خود را در محیط کار و دروس تئوری را در خود هنرستان فرا می گیرند.
سرپرست آموزش و پرورش محلات یادآور شد: 106 دانش آموز در سال تحصیلی گذشتهتحت پوشش طرح برون سپاری قرار گرفتند.
هشت هزار دانش آموز در 56 مدرسه شهرستان محلات مشغول به تحصیل هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.