سید «مجید میراکبری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 315 مطب با سازمان پسماند شهرداری اراک قرارداد دارند و مواد زاید عفونی تولیدی آن ها طبق برنامه مدیریت و برای امحا و دفع بهداشتی به این سازمان تحویل می شود.
وی بیان کرد: حدود 20 مطب در شهرستان اراک مشمول قرارداد پسماند عفونی با شهرداری هستند که هنوز نسبت به این امر اقدام نکرده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک ادامه داد: روزانه حدود سه تن پسماند عفونی خطرآفرین در سطح مراکز درمانی و تشخیصی و مطب های پزشکان اراک تولید می شود.
میراکبری اظهار داشت: بیمارستان های اراک دارای دستگاه اتوکلاو هستند و پسماندهای آزمایشگاه ها نیز کم خطر و بی خطر سازی می شود.
وی توضیح داد: پسماند مطب های پزشکی و کلینیک ها که دستگاه بی خطر سازی ندارند باید بر اساس قرارداد به سازمان پسماند شهرداری تحویل شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک مکلف است بر اساس قرارداد با پرشکان در حمل و انتقال این پسماندها به محل دفن و دفع اصولی آن ها نکات لازم را رعایت کند.
میراکبری افزود: دفع بهداشتی پسماندهای عفونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سازمان پسماند شهرداری اراک باید در این راستا از روش های بی خطر و کم خطرسازی کشورهای پیشرفته الگوگیری کند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.