به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر «محسن شانقی» افزود: 82 درصد از دام‌های سنگین استان در این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه و ایمن سازی شده است.
وی ادامه داد: در این مرحله دام های سنگین روستاها و دامداری های سنتی استان مرکزی توسط گروه های مایه کوبی اداره کل دامپزشکی استان به صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دام های سنگین واحدهای دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و پرواربندی استان نیز در این طرح به صورت بهادار توسط گروه های مایه کوبی بخش خصوصی واکسینه شدند.
دکتر شانقی افزود: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی مسری در بین جمعیت دام های سنگین است که شیوع آن خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش دام به همراه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دام ها نقش موثری در مقابله با این بیماری دارد، نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع آن رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری ها را در دستور کار خود قرار دهند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یکهزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6913/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.