به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک افزود: اقشار حقوق بگیر و طبقه محروم جامعه با تنگناهای اقتصادی روبرو شده اند و بسیاری از شهروندان در تامین مایحتاج زندگی خود مشکل دارند و تلاش می شود تا در بودجه 98، تامین معیشت مردم به صورت خاص و ویژه دیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنی آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده اما این دشمنی ها در مدت یک سال گذشته شدت کرفته است.
کریمی تصریح کرد: سطح اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا تثبیت شده و دشمنان به هیچ عنوان نمی توانند خدشه ای به این اقتدار وارد کنند.
وی گفت: دشمنان همه توان خود را در امر مبارزه ای را در حوزه اقتصادی، فرهنگ و رسانه، سیاسی و روابط بین الملل به کار گرفته تا جمهوری اسلامی ایران و ساختار درونی نظام را تضعیف کند و در این راستا همه باید بیش از پیش هوشیار باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: دستان و بازوان پرتوان و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه فعال است و دشمنان به توان و اقتدار ایران اسلامی به خوبی واقف هستند.
کریمی بیان کرد: دشمن در حوزه رسانه به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم است و نباید اجازه داد دشمن در این راستا قدمی بردارد.
وی گفت: مدیران و مسئولان فرماندهان مقابله با جنگ نرم هستند و باید در این راستا همه تلاش خود را به کار گیرند و پاسخگو بودن به مردم را نیز در اولویت کاری خود قرار دهند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی با تنگنا مواجه هستند و به دلیل مختلفی در تصمیم گیری ها مشکلات جدی دارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود طرح های طولانی مدت نیمه کاره در کلانشهر اراک مردم را آزار می دهد.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست گفت: وحدت و انسجام نمایندگان یک اصل مهم در مجلس دهم است که این مهم روز به روز در حال افزایش است.
سید «مهدی مقدسی» افزود: قوانین ارزشمندی تاکنون در این دوره از مجلس تصویب شده و قوانین زیادی نیز در کمیسیون های مختلف در دست بررسی است.
وی بیان کرد: فرآیند قانون گذاری در کشور نیازمند ساماندهی است و خلق قوانین زیاد هنر نیست و باید تنها قوانینی که محکم و اثرگذار است تصویب شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با حفظ وحدت و انسجام ملی می توان از مشکلات رهایی جست و در شرایط فعلی باید مصالح ملی به مصلحت های فردی، احزاب و گروه ها ترجیح داده شود.
وی گفت: قوای سه گانه باید بیش از پیش در کنار یکدیگر قرار گیرند و همه تلاش ها برای رفع مشکلات به کار گرفته شود و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی بیش از پیش به رخ جهانیان کشیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حل بحران ها و مشکلات اقتصادی 10 پیشنهاد به دولت ابلاغ کرده که امید است مورد توجه جدی قرار گیرد.
مقدسی عنوان کرد: باید تمام تهدیدهای دشمنان به فرصت تبدیل شود و دولت به معنای واقعی موانع تولید را حل کند و ستاد تسهیل اختیارات ویژه ای به استان ها دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرستان اراک سهم زیادی از جمعیت استان مرکزی دارد اما بودجه این شهرستان به نسبت جمعیت آن کم است و افزایش بودجه شهرستان اراک در سال 98 با جدیت دنبال می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: پالایشگاه شازند بیش از 2 هزار میلیارد ریال به شهرهای اراک، شازند و خنداب بابت عوارض آلایندگی بدهکار است و در حساب های مالیاتی نشسته و در کمیسیون مربوطه مشخص شده اما این مبلغ تاکنون پرداخت نشده است.
مقدسی بیان کرد: به پالایشگاه شازند هشدار داده می شود در صورت پرداخت نشدن این مبلغ وزیر نفت به مجلس فراخوانده می شود.
وی بیان کرد: پرداخت این پول نقش موثری در رفع مشکلات شهری و اتمام طرح های نیمه تمام شهرهای اراک، شازند و خنداب دارد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تفکر بسیجی اصولی دارد که در هیچ زمانی تغییر نمی کند.
سردار «محسن کریمی» افزود: اسلام ناب، حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، خط و سیره حضرت امام خمینی (ره) و ولایت فقیه از مهمترین اصول بسیج است.
وی بیان کرد: بسیج با همه توان به دنبال دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است و هر فردی در این مسیر قدم گذارد، بسیجی است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: بسیج اعتقاد به آزادی های مشروع و مردم سالاری دینی، عدالت محوری و مبارزه با فساد و تاکید به باور و پیشرفت همه جانبه کشور دارد.
سردار کریمی اظهار داشت: سپاه روح الله استان مرکزی در کنار ماموریت های عملیاتی سوریه، جنوب شرق، شمال غرب و مراکز استانی در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی، خدمات بسیاری در مناطق محروم ارائه کرده است.
وی گفت: این نیرو هم اکنون در 50 روستای استان مرکزی به امر آبادانی و توسعه مشغول است و پارسال 70 میلیارد ریال در امر محرومیت زدایی در این استان اعتبار هزینه شد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: حدود 100 کیلومتر دیوار گیاهی با مشارکت اداره کل منابع طبیعی این استان در کویر میقان برای مقابله با ریزگردها اجار شده است.
سردار کریمی تصریح کرد: سپاه روح الله استان مرکزی در زمینه اشتغال با جدیت وارد شده و در این مدت بیش از 30 هزار نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی بیان کرد: 560 میلیارد ریال تسهیلات غیردولتی در بحث ایجاد اشتغال پرداخت شده و بیش از هشت هزار و 700 شغل پایدار در استان مرکزی ایجاد شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: این استان در زمینه اسکان برای زلزله زدگان غرب کشور رتبه برتر کشور را از آن خود کرد.
فرماندار شهرستان اراک هم در این نشست گفت: شهرداران شهرستان اراک باید تدابیر لازم در خصوص فصل سرد را مورد توجه قرار دهند.
«حسین بختیاری» افزود: بحث انتقال طرح های قابل انتقال به بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید با جدیت پیگیری است.
وی بیان کرد: مدیران شهرستان اراک پیشنهادات بودجه ای سال آینده را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان گذارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 83 کتابخانه در این استان وجود دارد که گستره آن از وضعیت خوبی برخوردار است.
حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: یک میلیون و 200 جلد کتاب در کتابخانه های این استان وجود دارد و متقاضیان از سنین پیش دبستانی تا سالمندی می توانند به عضویت کتابخانه ها در آیند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: تغدیه سالم نقش موثری در حفظ سلامتی دارد.
«سعید محمد دوست» افزود: میزان مصرف روزانه نمک در ایران 10 تا 12 گرم است اما این میزان در کشورهای پیشرفته کمتر از پنج گرم است.
وی بیان کرد: 59 و سه دهم درصد مردم جامعه دچار اضافه وزن هستند که این مهم در شهرستان اراک حدود 70 درصد مردم را شامل می شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک اضافه کرد: میزان مصرف سالانه روغن در مردم ایران 17 تا 24 کیلوگرم است که این میزان در کشورهای پیشرفته هشت تا 12 کیلوگرم است.
محمد دوست تصریح کرد: مصرف شیر و لبنیات مردم ایران 33 و هشت دهم درصد و کمتر از 2 واحد در رور است.
وی بیان کرد: میزان مصرف شکر سالانه مردم ایران 21 تا 24 کیلوگرم است اما این میزان در کشورها پیشرفته پنج کیلوگرم است.
مدیر فرودگاه اراک هم در ادامه این نشست گفت: پرواز اراک - تهران از دوشنبه هفته جاری برقرار می شود و برای راه اندازی این پرواز بیش از 30 ماه تلاش شبانه روزی صورت گرفته است.
« رحیم حسین نسب » افزود: فرودگاه اراک شرایط مناسبی برای پروازهای داخلی و خارجی دارد و از وضعیت خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: پرواز اراک - تهران و تهران - اراک نقش موثری در توسعه اقتصادی استان مرکزی دارد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.