«علی زندی فر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسافران در قالب 136 هزار و 348 سفر از استان مرکزی به سایر نقاط کشور جابه جا شده اند.
وی ادامه داد: مسافران جا به جا شده استان مرکزی به سایر نقاط کشور نسبت به مدت مشابه قبل 15 درصد کاهش داشته اشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با یادآوری جابه جایی یک میلیون و 756 هزار مسافر در مدت مشابه سال گذشته، خاطر نشان کرد: سفر با وسایل نقلیه شخصی، افزایش فعالیت مسافرکش های شخصی و استفاده مردم از این وسایل به دلیل کاهش نرخ حمل مسافر نسبت به ناوگان عمومی از جمله مهمترین عوامل کاهش مسافر و سفر در سال جاری بوده است.
زندی فر گفت: بیشترین جا به جایی مسافران امسال این استان به مقصد تهران، قم و اصفهان بوده است.
وی افزود: 500 دستگاه سواری، 300 دستگاه اتوبوس و 800 دستگاه مینی بوس وظیفه حمل عمومی برون شهری در استان مرکزی را برعهده دارند.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی استفاده از تلفن همراه را یکی از رفتارهای پرخطر در هنگام رانندگی به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی و مسافربری عنوان کرد و افزود: سالانه بخش قابل توجهی از حوادث رانندگی بر اثر بی توجهی راننده به جلو روی می دهد که استفاده از تلفن همراه یکی از تاثیر گذارترین عوامل در این بخش است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.