«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هوا حاکی از پایداری و ایستایی هوا در اکثر مناطق کشور و استان مرکزی تا 2 روز جمعه است.
وی بیان کرد: سامانه بارشی فعالی از نواحی غرب و شمال غرب کشور از روز جمعه وارد کشور می شود که بر اثر آن بارش برف و باران و در برخی نقاط وزش باد در مناطق غرب، شمال غرب و دامنه های البرز و استان های شمالی کشور رخ می دهد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس نقشه های فعلی استان مرکزی در حاشیه دامنه فعالیت این سامانه قرار دارد و بارش چندانی برای آن پیش بینی نشده است.
مرادی تصریح کرد: احتمال بارش های پراکنده در برخی از نقاط به ویژه مناطق شمال استان مرکزی در روز جمعه وجود دارد.
وی، وضعیت هوای استان مرکزی تا اواخر وقت روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، روز پنجشنبه کمی ابری، همراه با غبار محلی و به تدریج افزایش ابرناکی و در روز جمعه قسمتی ابری تا ابری، همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: آسمان این استان در روز شنبه هفته آینده نیز ابری است و احتمال بارش باران و برف به ویژه در مناطق شمالی به همراه وزش باد وجود دارد.
مرادی عنوان کرد: دمای هوا در نقاط مختلف استان مرکزی از امروز تا پایان هفته جاری به تدریج افزایش می یابد و در روز جمعه نسبت به دمای 24 ساعت قبل، بین چهار تا پنج درجه سانتیگراد افزایش دما پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: ساوه و زرندیه با بیشینه دمای 14 و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای یک و هشت دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24شبانه روز اخیر بوده است.
119 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.