به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز چهارشنبه در کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی، افزود: عملکرد بانک های خصوصی استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید مطلوب نیست و مراتب گلایه از آن ها به بانک مرکزی اعلام می شود.
وی اظهار داشت: 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به شکل مستقیم توسط بانک های استان و از محل طرح رونق تولید پرداخت شده است و این مهم باید در سامانه بهین یاب ثبت نام شود تا در زمره عملکرد استان محاسبه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: بانک ها دولتی در پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد همکاری لازم را ندارند که باید این قبیل طرح ها به صورت مصداقی مشخص و برای رفع موانع اقدام شود.
فرخی افزود: اصناف به عنوان بخشی از فعالان اقتصادی از دریافت تسهیلات رونق تولید بی بهره اند و پیش بینی ساز و کار دریافت تسهیلات برای آنان ضروری است.
وی اظهار داشت: اصناف استان با وجود اینکه در 2 سال اخیر متقاضی دریافت تسهیلات بوده اند در این راستا نتوانسته اند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: برخی بانک های استان با وجود تعیین سهمیه تسهیلات رونق تولید هیچ همکاری با متقاضیان ندارند که مراتب نارضایتی استان به مراجع بالاتر اعلام شده است و در این راستا هیچ کوتاهی قابل پذیرش نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سهم استان مرکزی از 300 هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات رونق تولید کشور ،12 هزار میلیارد ریال است.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: 322 متقاضی امسال در سامانه بهین یاب استان ثبت نام کرده اند که پرونده 179 متقاضی به بانک های استان معرفی شده و به 27 متقاضی به میزان 580 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: 970 میلیارد ریال تسهیلات از 23 مرداد تاکنون به 53 متقاضی در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان پرداخت شده است.
حاجی پور افزود: بانک ملی استان با پرداخت 650 میلیارد ریال تسهیلات به 29 متقاضی رتبه برتر را درخصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید بین بانک های استان دارد.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که 250 واحدآن در زمره صادرکنندگان هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.