«علی زندی فر» روز چهازشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جابه جایی کالاها از این استان امسال نسبت به مدت مشابه قبل هفت درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این کالاها در قالب 786 هزار به نقاط مختلف کشور جابه جا شده و حجم این سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی متوسط وزن هر محموله باری در این استان را 15 تن عنوان کرد و گفت: متوسط کشوری هر محموله حدود چهار تن است.
زندی فر خاطرنشان کرد: 80 درصد بار جابه جا شده استان مرکزی از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده است.
وی گفت: انواع سیمان با 17 درصد، نفت کوره و گازوئیل با 15 درصد و انواع سنگ معدنی با هشت درصد بیشترین کالای حمل شده از استان در این مدت بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، افزود: بیشترین حجم کالاهای جابه جا شده از این استان به مقصد استان های تهران، خوزستان، اصفهان و قم حمل شده است.
زندی فر یادآور شد: بر اساس بارنامه های صادره در چهار سال اخیر به طور متوسط ماهانه یک میلیون و 600 هزار تن کالا در قالب 100 هزار سفر باری از استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.
وی افزود: استان مرکزی با این حجم جابه جایی کالا چهار و نیم درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه 9 کشوری قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: 10 درصد بار جابه جا شده درون استانی و 90 درصد برون استانی بوده است.
زندی فر ادامه داد: سالانه به صورت متوسط بیش از هفت میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می شود.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.