به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در همایش بسیجیان و فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات استان مرکزی در سالن اجتماعات سرپرستی شعب بانک تجارت در اراک، افزود: فعالیت نظام بانکی کشور در برخی مواقع با لغزش همراه بوده که این مهم باید با نظارت گسترده و تدوین برنامه های کارآمد اصلاح شود.
وی ادامه داد: نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران باید پاک و سلامت و سرآمد نظام بانکی در سراسر جهان باشد و این مهم با برنامه ریزی های کاربردی دست یافتنی است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: همچنین نظام اداری کشور نیز باید سلامت، کارآمد و امانتدار باشد و در جذب نیروها نیز باید تعهد، کارآمدی و پاک دستی افراد مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی مجاهدت، صداقت و امانتداری را از شاخصه های فرهنگ بسیجی عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن این فرهنگ مقدس در نظام اداری و بانکی کشور می تواند بسیاری از مشکلات و چالش های احتمالی را مرتفع کند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) از برکات انقلاب اسلامی است که به ‌عنوان نماد بصیرت ملی همواره در مقاطع حساس و سخت با پشتیبانی مردمی، توطئه‌های دشمنان را خنثی و در عرصه‌های مختلف، گام‌های اثرگذاری در صیانت از کیان ایران اسلامی برداشته است.
وی افزود: بسیج در طول 40 سال گذشته گام های موثری در راستای توسعه کشور برداشته است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: صیانت از ارزش های اسلام، مبانی ناب انقلاب اسلامی و اطاعت محض از مقام معظم رهبری از مهمترین وظایف بسیج است.
سرتیپ دوم پاسدار«محسن کریمی» افزود: بسیجیان باید در هر شرایط گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و فرمایشات معظم له را فصل الخطاب امور خود قرار دهند.
وی اظهار داشت: وحدت کلمه، استکبارستیزی، دشمن شناسی و عدالت محوری از دیگر شاخصه های نیروی مردمی بسیج است که باید در بخش های مختلف این شجره طیبه با قوت استمرار یابد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: ظلم ستیزی و دفاع از محروم یکی از ارزش های دین مبین اسلام و از شاخصه های بسیج است که امروز نیروهای مقاومت در آن سوی مرزها با اخلاص براساس احساس تکلیف به ادای دین خود مشغولند.
نیروی بسیج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و از 29 آبان تا پنجم آذرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.