«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی آخرین خروجی الگوهای پیش یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان مرکزی است و از عصر یکشنبه (فردا) به تدریج در مناطق وسیعی از این استان بارش برف پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بر این اساس وضعیت هوای استان مرکزی در فعالیت این سامانه تا اواخر روز شنبه به صورت نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و گاهی مه پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای این استان در روز یکشنبه به صورت نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، برف و گاهی مه است و در روز دوشنبه نیز هوای این خطه قسمتی ابری تا ابری توام با رگبار، مه و کاهش دما پیش بینی شده است.
مرادی اظهار داشت: احتمال آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان مرکزی در 48 ساعت آینده وجود دارد و با توجه به پیش بینی بارش برف، اختلال در تردد جاده های مناطق سردسیر و کوهستانی نیز وجود دارد.
وی گفت: بارش برف در برخی از مناطق شهری استان مرکزی از عصر یکشنبه پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: با عبور سامانه بارشی در روز دوشنبه دمای هوا در نقاط مختلف این استان کاهش می یابد و صبح سه شنبه دمای هوای بیشتر مناطق استان مرکزی به زیر صفر می رسد.
مرادی گفت: دلیجان با بیشینه دمای 14 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خنداب با 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی عنوان کرد: بارش باران در 24 ساعت گذشته در تمام ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی به ثبت رسیده و در این مدت میزان بارش در آشتیان یک و هشت دهم میلیمتر، اراک هفت میلیمتر، تفرش یک و هفت دهم میلیمتر، خمین 21 میلیمتر، خنداب 11 و نیم میلیمتر، دلیجان 9 و هفت دهم میلیمتر، ساوه چهار دهم میلیمتر، شازند 28 و یک دهم میلیمتر، غرق آباد 10 و نیم میلیمتر، کمیجان هشت و نیم میلیمتر، محلات 11 و هفت دهم میلیمتر، زرندیه 2 و سه دهم میلیمتر و فرمیهن 2 و نیم میلیمتر گزارش شده است.
77 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.