«احمد مرزبان» روز شنبه در نشست بررسی راه های خمین، افزود: این میزان اعتبار از مجموع 50 میلیارد ریال اعتبار مصوب است که تاکنون تخصیص داده شده و اعتبار مذکور فقط برای تملک هزینه شده است.
وی اظهارداشت: راه دلیجان - خمین - الیگودرز از راه های پرتردد و حادثه ساز استان مرکزی است که لازم است 2 بانده شدن و تکمیل آن تسریع شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با انتقاد از اضافه شدن 2 بانده شدن محور ازنا - شازند بر این طرح افزود: بخشی از اعتبار تخصیصی برای اجرای این طرح برای 2 بانده شدن راه ازنا – شازند هزینه می شود که لازم است برای این طرح اعتبار مجزا تعریف شود.
مرزبان ادامه داد: بخش مهمی از این طرح در محدوده استان مرکزی اجرا شده و در بعضی از بخش ها نظیر 2 کیلومتر در محدوده روستاهای ورآباد و میشی جان در شهرستان خمین با مشکل آزادسازی مسیر مواجه است.
وی افزود: اهالی روستا به دلیل نپذیرفتن اسناد خزانه در آزاد سازی همکاری نمی کنند و در صورتی که 12 میلیارد ریال اعتبار نقدی برای تملک تامین شود این مشکل حل می شود.
مرزبان گفت: یکهزار و 500 متر طول آزاد سازی زمین در قالب 11 واحد مسکونی و زمین های کشاورزی با مالکیت 61 نفر است که در صورت همکاری روستاییان و تملک زمین در اجرای این طرح تسریع می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: برای آزادسازی زمین این طرح پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه تخصیص داده شده که تملک 11 واحد مسکونی در اولویت قرار گرفت.
مرزبان توضیح داد: به دلیل همکاری نکردن اهالی روستا بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال از اعتبار تخصیصی در حال برگشت است که به عنوان دیون به پیمانکاران پرداخت می شود.
وی در خصوص راه الیگودرز به خمین گفت: طول این مسیر 34 کیلومتر است که هشت کیلومتر از سمت الیگودرز در دست 2 بانده شدن است و 12 کیلومتر از سمت خمین اجرا و تکمیل شده که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیر کل راه و شهرسازی افزود: 15 کیلومتر از اواسط این مسیر طرح های مطالعاتی انجام شده و در صورت تایید مجوز اجرا برای ان صادر می شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود و استاندارد سازی راه های خمین از مصوبات سفر هیات دولت است که تاکنون اجرایی نشده است.
«محمد ابراهیم رضایی» افزود: 2 بانده شدن محور خمین – الیگودرز در زمره طرح های مصوبه سفر رئیس جمهور به خمین است که در اولویت طرح های راه سازی استان مرکزی قرار گرفته بود.
وی بیان کرد: امید می رود که در تکمیل این طرح راهسازی با استفاده از پیمانکاران ماهر با بنیه مالی خوب تسریع شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: یکی از راه های فرعی خمین آشیانه به شهابیه است که به عنوان کمربندی مسیر تردد خودهای سنگین به خصوص خودروهای حمل سوخت است.
رضایی افزود: این جاده نیز به دلیل غیر استاندارد بودن حادثه ساز است که می طلبد از درجه 2 روستایی خارج و به عنوان راه بین شهری تعریف شود تا مشمول ردیف ملی شود.
فرماندار خمین گفت: 2 راه فرعی رباط مراد به خمین و آشیانه به شهابیه در این شهرستان است و ایمن سازی راه آشیانه به شهابیه مطالبه به حق مردم است.
«احمد طهرانی» افزود: 2 بانده شدن بخشی از راه خمین به محلات نیز مطالبه دیگر مردم است که حد فاصل روستای میشی جان تا ورآباد به طول سه کیلومتر از پرحادثه ترین نقاط این جاده است که به دلیل نداشتن دید و استانداردهای لازم، سرعت گاه های غیر استاندارد سالانه قربانیان ترافیکی زیادی دارد.
وی، خواستار تسریع در روکش و آسفالت راه روستایی میشی جان در این مسیر ارتباطی شد و گفت: تعریض این محور اهمیت زیادی دارد چرا که حوادث رانندگی در این محور هرسال خانواده های زیادی را داغدار می کند و علاوه بر هزینه های سربار درمانی، خسارات جدی روانی و مالی به جای می گذارد.
وی گفت: این شهرستان در مسیر اصلی ارتباطی کشور است و 2 بانده شدن محورهای اراک، محلات، گلپایگان و الیگودرز در افزایش رفاه و جذب سرمایه گذار تعیین کننده است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 580 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
7277.6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.