به گزارش ایرنا، آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در دیدار با بسیجان نهادها و دستگاه های دولتی شهرستان اراک،افزود: تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) از برکات انقلاب اسلامی است که به ‌عنوان نماد بصیرت ملی همواره در مقاطع حساس و سخت با پشتیبانی مردمی، توطئه‌های دشمنان را خنثی و در عرصه‌های مختلف، گام‌های اثرگذاری در صیانت از کیان ایران اسلامی برداشته است.
وی ادامه داد: معنای واقعی بسیج در اصالت و هویت انقلابی و اسلامی است و بسیجیان سلحشور باید به دور از جایگاه کاری و حرفه ای خود با زمان شناسی، دشمن شناسی، آگاهی نسبت به توطئه های دشمنان و حمایت قاطع از جایگاه ولایت فقیه در راستای صیانت از نظام اسلامی حرکت کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی نیاز اساسی جامعه اسلامی است و نیروی مردمی بسیج به عنوان اشاعه دهنده فرهنگ انقلابی نقش مهمیدر این مسئله دارند و باید با برنامه ریزی های مدون و تنظیم کارویژه های اساسی در راستای گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه تلاش کنند.
وی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فناوری ارتباطات و بهره گیری از فضای مجازی فرهنگ، اصالت و هویت انقلابی ملت ایران را نشانه گرفته اند و چشم امید ملت ایران در مقابله با این هجمه های بی امان فرهنگی دشمن بسیج است که می طلبد این نیروی مردمی برای پیروزی در این جنگ نابرابر بیش از پیش تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مشارکت هر چه بیشتر در مناسبات اقتصادی و استفاده از ظرفیت های موجود استان مرکزی را از دیگر وظایف نیروی مردمی بسیج عنوان کرد و گفت: شرط پیروزی در جنگ اقتصادیز گرایش به اقتصاد مولد به جای اقتصادی مصرفی است که اقدام در این راستا کمرنگ بوده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در مسئله خصوصی سازی صدمات جبران ناپذیری را متحمل شده و تعداد قابل توجهی از صنایع این استان به خصوص شهر اراک در نتیجه واگذاری های غلط به تعطیلی کشیده شده اند که باید برای احیای این صنایع و ایجاد اشتغال پایدار آحاد جامعه به خصوص نیروی مردمی بسیج مشارکت گسترده داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی، مشکل اصلی رکود اقتصادی را سوء مدیریت عنوان کرد و گفت: ایران سرشار از ظرفیت های اقتصادی در تمام بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است اما، هر روز یک مشکل جدید در نتیجه مدیریت ناکارآمد حواشی مختلفی را کشور ایجاد می شود و شبکه های معاند نظام نیز که به دنبال سوء استفاده از این جریان ها هستند که ناکارآمدی یک مدیر را به نام مجموعه نظام به جهانیان معرفی کنند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این نشست گفت: بیش از 180 عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته گرامیداشت بسیج در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اراک برگزار می شود.
سرهنگ پاسدار«محمدرضا عسگری» افزود: ارایه ویزیت رایگان در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی اراک، همایش ائمه جماعات، هیات امناء و فرماندهان پایگاه های بسیج این شهرستان و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته گرامیداشت بسیج است.
وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف استان، مسابقات ورزشی، مسابقات حفظ و تفسیر قرآن کریم، نشست های روشنگری و بصیرتی، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری جشن میلاد حضرت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلی بیت المقدس و گردهمایی حلقه های صالحین و دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته گرامیداشت بسیج است.
نیروی بسیج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و از 29 آبان تا پنجم آذرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.