«محمد نجفی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله ها شامل 40 ستون کامل است که از کارگاه های تولیدی سنگ در محلات بارگیری و برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س ) به نجف اشرف ارسال شد.
وی بیان کرد: محموله های ارسالی بیش از تعهد محلات برای ساخت 604 ستون سنگی است که برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف ارسال شده است .
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت:برای ادامه مرحله دوم بازسازی صحن حضرت زهرا 220 ستون ارسال شد.
نجفی افزود: مرحله سوم این طرح 158 ستون نیاز دارد که تاکنون 40 ستون ساخته و ارسال شده و بقیه نیز در حال ساخت و آماده سازی است.
وی اظهارداشت: ستون های ارسالی شامل سرستون، رینگ ستون و میله ستون ساخته شده در کارگاه فرآوری سنگ این شهرستان است که با استفاده از سنگ کوپ مرمر سفید استخراج شده از معادن استان کرمان و آذرشهر ساخته شده اند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت: 200 ستون از 604 سازه مذکور از سنگ مرمر مرغوب و سفید است که برای ساخت آن ها بیش از پنج تن سنگ استفاده شده است.
نجفی ادامه داد: برای نخستین بار در خاورمیانه تجهیزات پیشرفته و تخصصی برش ستون سنگی در اشکال متنوع در کارگاه های مجتمع سنگ بری محلات سه سال گذشته مستقر شد.
نجفی بیان کرد: یکی از صنعتگران نیکوکار محلات مراحل تهیه سنگ، فرآوری و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفت که اکنون اضافه بر تعهد در حال ساخت و ارسال ستون های سنگی است.
محلات از توابع استان مرکزی در چند سال اخیر در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات طبق سنجش ستاد مرکزی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
این شهرستان با 250 کارگاه فراوری و 70 معدن سنگ قطب تولید سنگ نمای کشور محسوب می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.