دکتر «جواد جواهری » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت و درمان این دانشکده در یک سال اخیر به دلیل شمار طرح های درمانی و بهداشتی سه جانبه و تسریع در تکمیل و بهره برداری آن ها در مدت زمان کوتاه در زمره دانشکده های برتر قرار دارد.
وی اظهارداشت: بر این اساس از سوی وزارتخانه 10 میلیارد ریال به عنوان پاداش و تشویق به دانشکده اهدا شد که این مبلغ صرف طرح های عمرانی در دست اجرای دیگر می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین توضیح داد: 11 طرح بهداشتی خمین در یک سال اخیر اجرا شده که برای این طرح ها 35 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
جواهری افزود: پس از ارتقای شبکه بهداشت به دانشکده علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت و درمان، استانداری و دانشکده علوم پزشکی، 11 طرح بهداشتی و درمانی برای شهرستان تعریف شد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح ها از سال گذشته کلید خورد و بیش از 81 درصد طرح ها به بهره برداری رسیده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین اظهارداشت: این طرح ها شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهری قورچی باشی، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چهارچشمه، خانه زیست پزشک در روستاهای چهارچشمه، دهنو، فرنق، چهار پایگاه سلامت شهری و ستاد مرکز بهداشت و خانه بهداشت در ازنوجان است.
جواهری گفت: این طرح ها در مجموع سه هزار و 500 متر مربع وسعت دارند که به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفتند.
وی افزود: مرکز جامع سلامت چهارچشمه و ستاد مرکزی معاونت بهداشت از طرح های دیگر در دست اجرا است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: برای اجرای طرح های بهسازی بیمارستان این شهرستان در یک سال اخیر مجموع پنج میلیارد و 970 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته جواهری، ساخت بخش جدید اورژانس، نوسازی بخش اطفال و احداث بخش ای سی یو از جمله طرح های عمرانی در دست اجرای دیگر امسال که عملایت اجرایی آن ها از تابستان کلید خورد.
جواهری افزود: از سال 93 تاکنون در مجموع هشت هزارمتر مربع فضای فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان ایجاد شده که این میزان معادل یک سوم طرح های مورد بهره برداری خمین بعد از پیروزی انقلاب تاکنون است.
وی گفت: مجموع این طرح ها باعث بهبود سطح خدمات بهداشتی و درمانی و رضایتمندی مردم شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدما ت درمانی و بستری است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.