«محمد رضا یحیایی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تلفات حوادث رانندگی جاده های خمین امسال 14 نفر بوده است درحالی که در مدت مشابه پارسال 21 نفر در مسیرهای برون شهری این شهرستان جان خود را از دست دادند.
وی اظهار داشت: افزایش ایمنی در جاده ها و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم از عوامل موثر در کاهش تلفات برون شهری این شهرستان است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین بیان کرد: در حالی که تلفات برون شهری در سطح استان مرکزی بر اساس آمار پنج و 6 دهم درصد افزایش یافته در این شهرستان تلفات جاده ای رو به کاهش است.
یحیایی افزود: نصب 15 چراغ چشمک زن، روشنایی در 2 تقاطع در روستاهای فرنق و ازنوجان، نصب یکهزار و 200 تابلوی علایم اخطاری و خط کشی 200 کیلومتر از راه های این شهرستان از اقدامات انجام شده در سال جاری است.
یحیایی گفت: پر کردن پرتگاه ها حاشیه راه ها و اجرای 30 کیلومتر شانه سازی در جاده های فرعی روستاهای سیان و آشیانه از دیگر اقدامات موثر برای کاهش تلفات جاده ای و افزایش ضریب ایمنی مسیرهای برون شهری خمین بوده است.
وی ادامه داد: برای افزایش ضریب ایمنی و استاندارد سازی راه های خمین 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین بیان کرد: برای کاهش تلفات جاده ای، فرهنگ سازی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و جاده های ایمن واستاندارد نیاز است.
یحیایی اظهار داشت: سه مسیر از پنج جاده اصلی خمین 2 بانده شده و چهار خطه کردن 2 راه اصلی دیگر در دست اقدام است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 580 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.