به گزارش ایرنا، سید« عباس کشفی» روز شنبه در حاشیه آیین پایانی سومین دوره مسابقات سراسری قرآن گروه های پرستاری در بیت تاریخی امام راحل در خمین افزود: این سامانه مدت یک ماه است که با هدف ارائه خدمات تخصصی پرستاران در اردوهای جهادی مناطق محروم طبیعی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: به منظور توانمندسازی و مهارت افزایی پرستاران داوطلب عضو این سامانه، اردوهای آموزشی برای آنها برگزار می شود.
معاون فرهنگی سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: پرستاران داوطلب شامل اتاق عمل، بیهوشی، پرستاران و بهیاران سراسر کشور می شود.
کشفی با بیان اینکه از ابتدای سال سه جشنواره با حضور پرستاران برگزار شده است، افزود: جشنواره های فرهنگی و ورزشی، قرآن و عترت و عکس در سطح ملی برگزار شده است.
وی تاکید کرد: جشنواره فرهنگی و ورزشی به عنوان بزرگترین تجمع پرستاران امسال با حضور 700 پرستار در همدان و در رشته های مختلف ورزشی برگزار شد.
معاون فرهنگی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مرحله نهایی سومین دوره مسابقات سراسری قرآن گروه های پرستاری با حضور 50 پرستار اتاق عمل، هوشبری و پرستاری برگزیده مرحله اول در بیت تاریخی امام (ره) برگزار شد.
کشفی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل و اذان برگزار شد.
امام جمعه خمین نیز گفت: ایمان به قرآن و نشر معارف باید مورد توجه قاریان و حافظان کتاب وحی قرار گیرد.
حجت الاسلام سید« علی حسینی پور» افزود: پرستاران با اتکا به دانش و توکل به خدا از تمام توان تخصصی خود برای درمان بیماران استفاده می کنند.
امام جمعه خمین اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان کتابی انسان ساز و هدایتگر به تمام جوامع انسانی تعلق دارد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این آیین گفت: انس با کتاب وحی می تواند خستگی های روحی و جسمی پرستاران را کاهش دهد.
دکتر«جواد جواهری» افزود: قرآن کتاب هدایت است و الهام گرفتن از این کتاب مقدس در شغل والای پرستاری بسیار تاثیرگذار است.
در این آیین «فاطمه قربانی» از اردبیل ، «فائزه دهقان» از یزد و «ملیحه معینی» از تهران به عنوان رتبه های اول تا سوم رشته ترتیل تجلیل شدند.
«مهدی قاسمی» و «علی عبدالعلی پور» به ترتیب از تهران و اردبیل موفق به کسب عناوین اول و دوم رشته اذان شدند.
«یدالله پناهی» از لرستان، «رسول خطیری» از سمنان و «محسن قبایی» از کاشان رتبه های اول تا سوم رشته ترتیل و «جلال رحیمی نژاد» از اردبیل و «حسن احمدی» از قم عناوین اول و دوم تحقیق را کسب کردند.
سومین دوره مسابقات سراسری قرآن گروه های پرستاری روز جمعه در بیت امام خمینی(ره) در خمین آغاز شد.
سازمان نظام پرستاری کشور به عنوان سازمانی مستقل و دارای هویت حقوقی 100 هزار عضو داوطلب و بیش از 118 هیات مدیره مستقل در سراسر کشور دارد.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.