«باسم خوش پی» روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از شبکه جامع خدمات بیماران خاص استان مرکزی افزود: این مرکز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بهبود کیفیت زندگی بیماران خاص، ارائه مراقبت جامع و چند وجهی به این بیماران در زمینه ارائه دارو، معاینات بالینی، توانبخشی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی در این استان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در این آیین به صورت نمادین بهره برداری از 13 مرکز آغاز شد.
مدیر اداره نظارت و صدور پروانه ها دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: 83 مرکز شبکه جامع خدمات بیماران خاص از امروز فعالیت خود را در 59 دانشگاه و دانشکده آغاز کردند.
خوش پی گفت: با بهره برداری از شبکه مراکز جامع بیماران خاص تمامی خدمات تشخیصی، درمانی و ارائه دارو مورد نیاز این بیماران برای جلوگیری از حضور واسطه ها و سوء استفاده از وضعیت آنان به صورت متمرکز توسط این مراکز ارائه می شود.
وی افزود: با ایجاد شبکه مراکز جامع بیماران خاص تمامی خدمات مورد نیاز این بیماران به صورت مجمع و در برخی شهرستان های کوچک از جمله اراک این خدمات به صورت شبکه ای به آنان ارائه می شود.
مدیر اداره نظارت و صدور پروانه ها دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در سامانه شبکه ای برای تسهیل در ارائه خدمات به بیماران خاص چند بیمارستان انتخاب و هر کدام در یک حوزه خاص خدمات مورد نیاز این بیماران به آنان ارائه می دهند.
اکنون یک هزار و 500 نفر بیمار خاص در شهرستان اراک وجود دارد که از این تعداد ۹۹۳ نفر زن و ۶۴۵ نفر مرد هستند و 33 بیمار تالاسمی، ۲۷۲ بیمار کلیوی، ۹۳۲ بیمار ام اس و ۹۱ نفر آنان را بیماران هموفیلی تشکیل می دهند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.