«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 52 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی به ثبت رسیده که این بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت 60 و 6 دهم درصد بیشتر است.
وی بیان کرد: بررسی آخرین تغییرات خروجی مدل های هواشناسی و بررسی تصاویر ماهواره نشان دهنده تداوم رگبار باران در برخی از ساعات امروز (دوشنبه) و با شدت کمتر فردا (سه شنبه) در استان مرکزی است و احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: شدت ناپایداری ها در نیمه شمالی این استان در این مدت بیشتر پیش بینی شده است و دمای هوا در سه روز آینده تغییر محسوسی ندارد.
مرادی اظهار داشت: سامانه بارشی بعدی نیز از روز چهارشنبه وارد کشور می شود و بیشتر فعالیت این سامانه در مناطق جنوب غرب کشور است اما این سامانه استان مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و از عصر روز چهارشنبه تا بامداد جمعه در برخی از ساعات موجب بارش باران در این استان می شود.
وی گفت: بارش باران در 24 ساعت گذشته در تمام ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی به ثبت رسیده که بیشترین میزان با 16و 6 دهم میلیمتر در ایستگاه شازند به ثبت رسیده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: سه و نیم میلیمتر بارندگی نیز در این مدت در آشتیان، 9 و یک دهم میلیمتر در اراک، هفت و هشت دهم میلیمتر در تفرش، یک میلیمتر در خمین، 10 و 2 دهم میلیمتر در خنداب، چهار و 2 دهم میلیمتر در دلیجان، 2 و 9 دهم میلیمتر در زرندیه، 4 و 6 دهم میلیمتر در ساوه، هشت و سه دهم میلیمتر در غرق آباد، 12 و چهار دهم میلیمتر در کمیجان، چهار و چهار دهم میلیمتر در محلات و پنج و 6 دهم میلیمتر در فرمهین گزارش شده است.
مرادی تصریح کرد: ساوه با بیشینه دمای 17 و یک دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تفرش با چهار و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
52 میلیمتر بارندگی در زسال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.