به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز شنبه در نشست با مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مرکز سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی در اراک افزود: ساماندهی بافت فرسوده از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است و بهره گیری از ظرفیت ها و تسهیلات بانک مسکن در بافت فرسوده استان آهنگ این برنامه مهم را تند می کند.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های استان مرکزی و کلانشهر اراک نیاز است شرکت سرمایه گذاری الوند با بهره گیری از تمام ظرفیت در طرح های عمرانی و ساخت و سازهای کیفی و اصولی حضور فعال داشته باشد.
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این نشست گفت: این شرکت در سال 69 آغاز به کار کرد و در این مدت 65 هزار واحد مسکونی با زیر بنای هشت میلیون متر مکعب با بهره گیری از مصالح با کیفیت ساخته شده و در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.
«روزبه ظهیری» افزود: 75 درصد ساخت و ساز های انجام شده در چند سال اخیر به منظور خدمت رسانی به اقشار کم درآمد جامعه برای اقشار متوسط و 10 درصد برای اقشار بالاتر از متوسط انجام شده است.
وی ادامه داد: یک میلیون و 500 هزار طرح سالانه به صورت متوسط در سطح کشور توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بهره گیری از مصالح با کیفیت و مطابق سلایق مردم ساخته و تحویل می شود.
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن خاطر نشان کرد: یک میلیون و 400 هزار واحد مسکونی توسط این شرکت در بافت های فرسوده کشور ساخته شده و 2 هزار و 500 واحد در مرحله طراحی و اجرا است و یکهزار واحد نیز در دست مطالعه قرار دارد.
ظهیری گفت: بهره گیری از فناوری نوین و سرعت در ساخت و ساز از برنامه های اولویت دار شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 24 فرصت سرمایه گذاری جدید شهری برای حضور سرمایه گذاران در کلانشهر اراک تدوین شده است.
«حسن میرزاخانی» افزود: عمده سرمایه گذاری زیرساختی تهیه شده در کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان مربوط به طرح های عمرانی شهری اراک است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مصالح مورد نیاز در طرح های عمرانی و ساخت مسکن از داخل کشور تامین می شود وشع تحریم های ظالمانه علیه کشور تاثیری در این حوزه نداشته و این حوزه فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی است.
استان مرکزی با 29 هزار و 126 کیلومترمربع وسعت 12 شهرستان و 33 شهر را در خود جای داده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.