«محمدرضا سمیعی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی با کاهش دمای هوا از ابتدای آبان ماه امسال از 16 میلیون متر مکعب در روزهای عادی به حدود 20 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بیشترین مصرف گاز طبیعی با کاهش دما در روزهای اخیر در بخش خانگی و تجاری بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خاطر نشان کرد: 540 هزار مشترک صنعتی، خانگی و تجاری گاز طبیعی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد و سه میلیون و 537 میلیون متر مکعب گاز از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان مصرف شده است.
سمیعی گفت: با توجه به کاهش دمای دما در چند روز اخیر نیاز است مشترکان بخش خانگی با درزگیری پنجره های ساختمان، عایق بندی لوله ها و مخزن موتورخانه ها،استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد، در صرفه جویی گاز طبیعی سهیم باشند.
وی افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و دستگاه های اجرایی و اداری نیز می توانند با استفاده ازسیستم های هوشمند و استاندارد مصرف گاز در کاهش مصرف گاز نقش آفرین باشند.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 530 کیلومتر مربع حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 32 شهر، 66 دهستان، یک هزار و 394 آبادی دارای سکنه است.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که 2 هزار واحد آن، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
100 در صد شهرها و 98 درصد از روستاهای استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.