«رمضانعلی جلالی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تشکیل شورای زکات روستایی و شهرستانی، تهیه بانک از زکات پردازان سال های گذشته، نصب یکهزار متر بنر تبلغی در مساجد روستا و شهر، مستند سازی فعالیت های زکات و تبلیغ در برنامه رسانه ملی از جمله دلایل افزایش درآمد زکات استان است.
وی اظهار داشت:در آمد زکات این استان درسال گذشته 3 میلیارد و 890 میلیون ریال بود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی توضیح داد: برآورد جمع آوری امسال زکات در این استان 110 میلیارد ریال است و بیشترین درآمد زکات مربوط به شهرستان ساوه با 130 درصد و کمترین درآمد نسبت به برنامه پیش بینی شده مربوط به شهرستان تفرش با 33 درصد است.
جلالی افزود: درآمد زکات امسال برای خمین با 94 درصد، کمیجان با 93 درصد، دلیجان با 45 درصد، محلات با 46 درصد عملکرد درآمد زکات نسبت به برنامه پیش بینی شده همراه بوده است.
وی اظهار داشت: چهار هزار و 461 جلد دفترچه محاسبات زکات نیز بین عاملان پرداخت زکات استان توزیع شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: زکات دریافتی در تامین و بهسازی مسکن محرومان، اهدای جهیزیه، کمک هزینه معیشت و تحصیل دانش آموزان خانواده های نیازمند صرف می شود.
واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که از مال خارج می‌کند شده و به فقرا داده می شود و به این دلیل است که در پرداخت امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.
در قرآن کریم آمدن ادای نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.
گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آن ها تعلق می گیرد.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هستند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.