«محمد تقی آبایی هزاوه» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستورالعمل در 6 بند، 33 تبصره و ضمایم مربوط در نشست 26 تیرماه امسال شورای عالی حفاظت فنی تدوین و در 21 مهرماه امسال به تصویب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.
وی بیان کرد: این دستورالعمل در اجرای تبصره ماده 2 آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری شورای عالی حفاظت فنی تهیه و به استناد مواد 85 و 86 قانون کار جمهوری اسلامی ایران در نشست های مختلف کارشناسی و با حضور شرکای اجتماعی و صاحب نظران این حوزه و با کمک اساتید دانشگاه و حسب بازخوردهای اجرایی نسخه پیشین آن در کشور مورد بازنگری و تدوین قرار گرفته و پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور برای تمام کارگاه ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مشمول قانون بیان شده لازم الاجرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: دستورالعمل مذکور جایگزین راهبردهای پیشین اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری در سال 90 است.
آبایی هزاوه اظهار داشت: کارفرمایان و کارگران می توانند برای اطلاع از متن کامل این دستورالعمل به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس WWW.mcls.gov.ir و یا به آدرس این سایت در استان مرکزی به نشانی Markazi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.