به گزارش ایرنا، «داود تاجران» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: نشستی امروز (شنبه) با دادستان اراک در این راستا برگزار شد که مشخص شد موارد زیادی در این پرونده روشن شده و به نتایج خوبی رسیده است.
وی بیان کرد: این پرونده با جدیت در حال رسیدگی است و نتایج آن به زودی مشخص می شود.
شهردار اراک ادامه داد: انتخاب کارشناسان ویژه برای هرس درختان این شهر از تهران بدون قصد و نیت خاصی بوده و مسئله انتخاب بهترین مورد بوده است.
تاجران اظهار داشت: ضریب بالای معارضین زیر و روی زمین در پل های در دست اجرای شهرداری اراک یکی از علل تاخیر تحویل طرح های عمرانی این شهر است.
وی گفت: اسفندماه 96 و در روزهای ابتدایی سال جاری شهرداری اراک 40 شبانه روز حفاری در میدان شریعتی انجام داده و 25 کیلومتر کابل در این طرح کار شده است.
شهردار اراک اضافه کرد: قطع گاز محدوده طرح پل شریعتی به منظور جلوگیری از بحران های احتمالی با شرایط ویژه صورت گرفت است.
تاجران بیان کرد: امکان تهیه برخی تجهیزات وجود نداشت و مدت های طولانی برای تهیه آنها صرف شده است.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت در سال جاری شوک زیادی را به طرح های عمرانی در حال ساخت وارد کرد اما با این وجود هیچ طرحی تعطیل نشده است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طرح های عمرانی این کلانشهر در زمان مقرر تحویل نشده اما دیرکرد برخی از این طرح ها طولانی شده است.
«کاوه فلک افلاکی» افزود: تابلوی روزشمار طرح های عمرانی کلانشهر اراک صفر شده و هیچکدام از آنها در زمان مقرر به بهره برداری نرسید که این امر موجب بی اعتمادی مردم می شود.
وی بیان کرد: مشکلات و مسائل اقتصادی وجود دارد اما دلایل دیرکرد و طولانی مدت طرح های عمرانی باید برای مردم شفاف سازی شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: حضور تیمی از تهران برای هرس درختان اراک در اواخر سال گذشته اقدام درستی از سوی شهرداری این شهر نبود.
«طوفان محمدی» افزود: کارشناسان زیادی در این بخش در کلانشهر اراک وجود دارد که باید از آنها بهره گیری شود.
وی بیان کرد: توقعات از شهردار اراک بر اساس برنامه هایی بوده که ارائه شده و اگر کارها تخصصی بررسی می شد تابلو روزشمار بر اساس آن نصب می شد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: از بابت تاخیر تحویل طرهای عمرانی این شهر از شهروندان عذرخواهی می شود.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این راستا گفت: هرس درختان اراک یک اقدام صحیح و مطلوب از سوی شهرداری بود که جای تقدیر دارد.
« ایرج رضایی» افزود: انتظار است در کنار بازخواست ها و انتقادات مختلف، اقدامات خوب دیده شود و به فرهنگ تقدیر نیز توجه شود.
وی بیان کرد: گفتار و کلام ها باید منصفانه باشد و کارهای انجام شده دیده شود، عقبه برخی صحبت ها باید سنجیده شود و نباید همه چیز زیر سئوال برده شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک موافقت با افتتاح حساب نزد بانک مهر ایران برای سپرده تضمین سرمایه گذران و 2 حساب نزد بانک شهر برای واریز درآمدهای حاصله و تنخواه دریافتی توسط سازمان سرمایه گذاری و موافقت با نامگذاری میدان دانشجو و میدان مردم مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.