به گزارش ایرنا، «سلیمان رزاقی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده رسیده چهار هزار و 360 فقره رسیدگی و مختومه اعلام شده و مابقی نیز در دست بررسی است.
وی ادامه داد: تعداد پرونده های رسیده به تعزیرات حکومتی در هفت ماه نخست سال گذشته چهار هزار و 31 فقره بود که تعداد سه هزار و 997 مورد از این پرونده ها مختومه اعلام شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه پرونده های مربوط به جرایم کالا و خدمات با 2 هزار و 828 فقره بیشترین پرونده های رسیده به تعزیرات حکومتی در سال جاری است، بیان کرد: 2 هزار و 825 پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شده است.
وی اظهار داشت: ورودی پرونده های تخلفات بهداشت، درمان و دارو در هفت ماه نخست امسال نیز یک هزار و 69 فقره است که تمامی این پرونده ها رسیدگی و مختومه شد.
رزاقی، پرونده های مربوط به قاچاق کالا در هفت ماه نخست امسال را 471 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 466 پرونده رسیدگی شده است.
وی تعداد پرونده های ارجاع شده به اجرای احکام در سال جاری را سه هزار و 503 فقره عنوان کرد و گفت: 105 پرونده نیز از سال گذشته در اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان موجود بود که در مجموع سه هزار و 504 پرونده رسیدگی و 104 پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اضافه کرد: 2 هزار و 257 پرونده از پرونده های اجرای احکام مربوط به جرایم کالا و خدمات، 862 پرونده مربوط به تخلفات بهداشت، درمان و دارو و مابقی نیز مربوط به جرایم قاچاق کالا و ارز است.
وی ارزش ریالی جرایم متخلفان را 37 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متخلفان قاچاق کالا و ارز با 30 میلیارد و 200 میلیون ریال، کالا و خدمات با چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و بهداشت، درمان و دارو با 790 میلیون ریال بیشترین جرایم نقدی را به خود اختصاص داده اند که تمامی این جرایم نیز وصول شده است.
رزاقی خوار و بار فروشی، نانوایی، واحدهای فروش میوه و سبزی، پوشاک و آرایشگاه های زنانه را بیشترین صنوف متخلف استان مرکزی در هفت ماه نخست امسال عنوان کرد.
وی اظهار داشت: نداشتن برچسب قیمت، گران فروشی، ارائه نکردن فاکتور خرید و فروش به مشتریان، کم فروشی و تقلب نیز بیشترین فراوانی تخلف در بین صنوف استان مرکزی در سال جاری است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر صدور حکم جزای نقدی، چهار واحد صنفی مهر و موم و هفت پارچه نوشته تخلف نیز مقابل صنوف متخلف این استان در سال جاری نصب شد.
وی اضافه کرد: 36 نفر از متخلفان صنوف استان مرکزی نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت جرایم نقدی خود تحمل حبس می کنند که از این تعداد 17 نفر در ندامتگاه های استان و مابقی در ندامتگاه های دیگر استان های کشور زندانی هستند.
رزاقی در خصوص پرونده احتکار شمش و بیلت آلومینیوم نیز گفت: یک مورد احتکار شمش و آلومینوم به تعزیرات حکومتی استان مرکزی گزارش شد که حکم این فرد صادر و به دادسرای عمومی و انقلاب اراک ارجاع شد.
وی کشف یک محموله قاچاق پارچه به جریمه 2 میلیارد و 510 میلیون ریال، کشف یک مورد قاچاق لوازم التحریر با جریمه سه میلیارد و 560 میلیون ریال، کشف یک محموله قاچاق اسباب بازی با جریمه پنج میلیارد و 280 میلیون ریال، کشف یک محموله قاچاق آلات موسیقی با جریمه 2 میلیارد و 920 میلیون ریال را از دیگر اقدامات اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در هفت ماه نخست امسال عنوان کرد.
چهار شعبه بدوی، 2 شعبه تجدید نظر و یک شعبه هیات تجدید نظر زیر نظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در اراک فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.