«وحید اسکندری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: روادید تمامی این زائران در کنسولگری موقت عراق که در اراک دایر شده بود صادر شد.
وی ادامه داد: علاوه بر صدور روادید زائران استان مرکزی، متقاضیانی از لرستان و شهرستان کاشان نیز برای دریافت روادید کشور عراق به کنسولگری این کشور در اراک مراجعه کردند که در مجموع 58 هزار و 272 روادید در کنسولگری موقت عراق در اراک صادر شد.
مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: فعالیت کنسولگری موقت عراق از 15 مهرماه امسال در شهر اراک آغاز و تا 6 آبان ماه جاری نیز ادامه داشت.
وی، هزینه صدور روادید را 2 میلیون 350 هزار ریال عنوان کرد و گفت:40 دفتر زیارتی ثابت و 10 دفتر زیارتی موقت در نقاط مختلف استان مرکزی برای دریافت گذرنامه زائران برای صدور روادید سازماندهی شده بود.
اسکندری اظهارداشت: روادید زائران حسینی در آیین پیاده روی کربلا سال گذشته از کنسولگری قم صادر می شد که علاوه بر رفت و آمدهای زائران و مسئولان حج و زیارت استان به این شهر هزینه های زیادی را نیز به افراد تحمیل می کرد اما امسال با استقرار کنسولگری عراق در اراک این مشکل برطرف شده است.
28 ایستگاه صلواتی در عراق و 12 ایستگاه صلواتی در مبادی ورودی شهرهای مختلف استان مرکزی امسال برای ارایه خدمات اسکان و پذیرایی برای زائران حسینی تدارک شده بود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.