سید «ابوالفضل نصرالهی» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: حجم عملیات این طرح 2 هزار و 500 متر مکعب در رودخانه روستای بهار اردهال و روستای ریجان است.
وی اظهارداشت: در راستای این طرح 30 مورد بند گابیون در طول دره بهار اردهال حوزه آبخیز مشهد اردهال و رودخانه روستای ریجان ساخته می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان ادامه داد: برای اجرای این طرح 6 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
نصرالهی استحصال بارش و کنترل سیلاب اخیر در مخازن طرح های آبخیزداری با توجه به خشکسالی حاکم بر شهرستان را حائز اهمیت دانست و افزود: با کنترل ریزش های جوی و تقویت پوشش گیاهی شهرستان، خسارات خشکسالی سال های گذشته به عرصه های منابع طبیعی شهرستان ترمیم می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح های آبخیزداری در سالهای گذشته نقش موثری در حفاظت خاک، کنترل و خسارت های ناشی از سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها و قنوات داشته است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان یادآور شد: عملیات آبخیزداری درسطح 67 هزار و 59 هکتار از اراضی ملی این شهرستان مطالعه و اجرا شد.
نصرالهی افزود: طرح های مطالعاتی و اجرایی آبخیزداری دلیجان از سال 65 کلید خورده و تاکنون 23 هزار و 775 هکتار عملیات آبخیزداری اجرا وطرح مطالعاتی در سطح 23 هزار و 97 هکتار انجام شده است.
وی اظهارکرد: با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل فرسایش خاک و رسوب، هشت میلیون و 885 هزار متر مکعب از روان آب های سطحی در دلیجان کنترل شده است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.