«عباس قاسمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده 15 نفر از کارگران هپکو که مرتکب جرایمی از جمله اخلال در نظم عمومی، حرکات غیرمتعارف، شرکت در تجمعات غیرقانونی، ترغیب و تحریک و تشویق افراد به تجمع در فضای مجازی شده بودند، در دستگاه قضا مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با وجود برگزاری نشست های مختلف توسط مسئولان استان با این افراد و دیگر اعضای واحد تولیدی هپکو اراک مشکلات و مطالبات دنبال شد، اما محکومان، کارگران هپکو را تشویق به مسدود کردن خط آهن سراسری شمال - جنوب کردند و چند روز حرکت قطار‌های سراسری با اختلال مواجه شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک اظهار داشت: پرونده 14 نفر از این افراد به صورت حضوری و یک نفر نیز به صورت غیابی مورد بررسی قرار گرفت و احکام این افراد صادر شده که تا 20 روز حق اعتراض به رای قاضی را دارند.
وی ادامه داد: احکام این افراد در صورت قطعی شدن نیز بر اساس رای قاضی، تا پنج سال تعلیق است و اجرا نمی‌شود و در این مهلت پنج ساله اگر این افراد حسن نیت خود را نشان داده و مرتکب جرایم مذکور یا جرایم دیگری مثل جرم‌های موجب حد، قصاص یا جرایم تعزیری تا درجه 7 نشوند، حکم آن‌ها اجرا نمی‌شود و لغو خواهد شد و همچنین از سجل کیفری آن‌ها هم حذف می‌گردد.
قاسمی افزود: دستگاه قضا با تمام ظرفیت خود به دنبال احقاق حقوق همه کارگران واحدهای تولیدی استان و به خصوص کارگران هپکو اراک است اما کارگران نیز نباید موجب تضییع حق دیگران شوند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.