به گزارش ایرنا، « فریبا نظری پورکیایی» روز شنبه در ششمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی در اراک، افزود: این طرح از شهریورماه سال گذشته با همکاری معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده و انجمن جامعه شناسی ایران کلید خورده است.
وی اظهار داشت: توانمندسازی نهاد خانواده در کالبد درونی و بیرونی، بهبود سطح آگاهی و همکاری اعضای خانوار با هدف کاهش تعارض بین نسل ها و بهره گیری از ارزش ها و تکنیک های تسهیل گری از دیگر اهداف این طرح ملی است.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده یادآور شد: نهاد خانواده از ارکان مهم اجتماعی است که با تکیه بر داشته های آن می تواند آهنگ توسعه کشور را بهبود بخشید و طیفی از آسیب های اجتماعی را مهار کرد.
نظری پورکیانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی در تحقق جایگاه مدیریتی برای زنان در بین سایر استان ها پیشرو است.
وی توضیح داد: مجموعه مدیریت ارشد این استان در سایه برنامه ای هدفمند و موثر توانسته از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی به شکل مناسبی بهره بگیرد و این روش باید الگویی برای سایر استان ها باشد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: همبستگی شبکه ای مطلوبی در مجموعه فعالیت زنان استان مرکزی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری وجود دارد که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.
نظری پورکیانی گفت: دولت در به کارگیری از ظرفیت زنام توانمند مصمم است و در این راستا ظرف یک سال اخیر در وزارت کشورر 90 درصد انتصاب مدیران خودا از بین زنان شایسته بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بیش از پنج هزار نفر از مشاهیر و نخبگان کشور متعلق به استان مرکزی است و در حوزه زنان پروین اعتصامی از زنان شاخص و صاحب سبک اندیشه در فارسی به شمار می رود.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: زنان باید توانمندی و ظرفیت خود را بزرگنمایی کننداما در کنار آن نباید از آسیب های اجتماعی زنانه غافل بود.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: زنان این استان با وجود موانع مختلف در بخش های فرهنگی، سیاسی و سازمان های مردم نهاد نسبت به سایر استان ها شرایط بهتری دارند و پیشرو بوده اند.
سید «علی آقازاده» افزود: واگذاری برنامه 30 درصدی واگذاری مدیریت ها به زنان با گذشت یک سال و نیم پیشرفت محسوسی نشان نداده و با توجه به اینکه زنان در پذیرش وظیفه مداری و انجام امور متعهدتر عمل می کنند باید سهم این قشر از جامعه ادا شود.
وی بیان داشت: 107 زن توانمند استان مرکزی در بدنه اجرایی استان برای واگذاری پست های مدیریتی سناسایی شدند که تاکنون 50 درصد این افراد به جرگه مدیریت های میانی و بالا پیوسته اند.
آقازاده افزود: زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند که باید توانمندی های آنان در بخش های مختلف باور شود و دولت تدبیر و امید در راستای تحقق این مهم قاطع است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت:۵۶ هزار خانوار زن سرپرست در استان مرکزی وجود دارد.
«زهرا فرجی» افزود: نرخ اشتغال دختران این استان 60 دهم درصد و نرخ بیکاری زنان 19 و 2 دهم درصد است.
وی اظهارداشت: ۷۸ درصد جمعیت استان باسواد هستند که سهم زنان ازاین شاخص ۸۲ درصد است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: نرخ مرگ و میر زنان باردار در استان مرکزی ۱۱ و هفت دهم درصد است و باروری زنان استان با یک و ۷۸ دهم درصد از شاخص های کاهش زاد و ولد به شمار می رود.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.