به گزارش ایرنا، « فریبا نظری پورکیایی» روز شنبه در نشست با مدیران زن استان مرکزی در اراک، افزود: خانواده نهادی پایه در جامعه است که نیروی انسانی موثر و کوشا در دل آن تربیت شده و در عرصه اقتصادی و اجتماعی نقش افرینی می کند بنا براین برای مهار آسیب های اجتماعی و شتاب بخشی به محرک های توسعه در جامعه باید از خانواده با نشاط ، هدفمند و کارآمد شروع کرد.
وی اظهار داشت: زنان علاوه بر نقش راهبری مدیریتی و تربیتی خانواده به عنوان نیمی از جمعیت باید در حوزه های عمومی نیز اثربخشی داشته باشند که لازمه آن کسب مهارت، خودباوری و باز شدن عرصه فعالیت است.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نظام مدیریتی کشور به شدت به مدیران خلاق ، کوشا و پاکدست نیازمند است و زنان شایسته و توانمند باید در این عرصه به درستی نقش آفرینی کنند.
نظری پورکیانی ادامه داد: رئیس جمهوری بر تحقق سهم 30 درصدی زنان از پست های مدیریتی تاکید دارد و اکنون این جامعه زنان توانمند هستند که باید در میدان مسئولیت پذیری با اقتدار و پررنگ حاضرشوند.
وی تاکید کرد: زنان برای احراز جایگاه های مدیریتی خرد و کلان نیازمند توانمندی و مهارت های خاص هستند و باید با همت عالی در اسرع وقت بستری مهیا کنند تا دولت بتواند از ظرفیت زنان در تمیم سازی به نحو شایسته بهره بگیرد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های دولت تدبیر و امید نهادهایی از جمله شهر دوستار کودک و دهکده خانواده برای نخستین بار در راستای تحکیم خانواده در کشور تعریف شده که و به افزایش نشاط اجتماعی و تقویت پیوست های خانواده کمک موثری می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کنسولگری موقت عراق امسال برای نخستین بار برای تسهیل در خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در این استان مستقر شده و تا کنون برای 60 هزار نفر ویزا توسط این کنسولگری صادر شده است.
«فتح الله حقیقی» افزود: در این کنسولگری علاوه بر صدور ویزا برای زائران استان مرکزی برای زائران استان های اصفهان، قم و لرستان نیز صادر شد و فعالیت این کنسولگری از روز گذشته در استان متوقف شده است.
وی ایجاد 100 کانون سلامت در استان مرکزی را از برنامه های استانداری این استان دانست و ادامه داد: بهره برداری از 60 کانون سلامت استان هفته گذشته آغاز شده و تا پایان سال جاری بقیه این کانون ها نیز به بهره برداری می رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: از 110 زن توانمند درسطح 60 حوزه اجرایی استان 58 نفر در پست های مدیریتی منصوب شده اند و تا پایان ماه جاری حکم بقیه این افراد نیز صادر می شود.
حقیقی افزود: 10 نفر از زنان شاغل استانداری مرکزی در پست های معاون مدیرکل و معاون فرمانداران شهرستان های استان منصوب شده اند و انتصاب سه نفر دیگر در پست های مدیریتی در حال انجام است.
وی، جوانگرایی در پست های مدیریتی را از دیگر برنامه های استانداری مرکزی عنوان کرد و گفت: سن مدیران جوان استان امسال نسبت به سال های گذشته حدود 10 سال جوان تر شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 سند کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت 50 دستگاه اجرایی استان تهیه و اجرایی شده و در 6 ماه نخست امسال 50 درصد برنامه های این سندها عملیاتی شده است.
«غلامرضا فتح آبادی» افزود: سند برنامه های عمل و نمایش استان مرکزی نیز با حضور 80 دستگاه استان تهیه و تدوین و در سال جاری عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: افزایش 20 درصدی فعالیت های حوزه اجتماعی، توجه به اثر بخشی برنامه های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد اجتماعی از دیگر برنامه های استانداری مرکزی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 182 شورا و ستاد برای صرفه جویی در وقت مدیران استان مرکزی در پنج کارگروه ادغام شده که با اجرای این طرح 132 هزار ساعت نفر صرفه جویی در وقت مدیران استانی به همراه داشته است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در مرحله نخست تحقق طرح به کار گیری 30 درصدی بانوان در پست های مدیریتی 50 دستگاه اجرایی، دولتی، نیمه دولتی و دانشگاه های این استان مشمول این طرح شده است.
« زهرا فرجی» افزود: به کارگیری 110 نفر از بانوان استان مرکزی در پست های مدیریتی از جمله برنامه های استانداری این استان در سال جاری بوده که نیمی از آن محقق شده است.
در این نشست با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران استان مرکزی از دستگاه ها و فرمانداری های برتر در زمینه بهره گیری از بانوان در پست های مدیریتی تقدیر شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.