به گزارش ایرنا، این خانواده دوچرخه سوار سفرهای خود را از سال 93 با شعار ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به جای وسایل حمل و نقل ماشینی آغاز کردند.
خانواده دوچرخه‌سوار مشهدی قصد دارند سراسر کشور پهناور ایران را به مدت یک سال رکاب بزند و بعد از گذشت 6 ماه و نیم از شروع سفرشان و سپری کردن سه هزار و 500 کیلومتر به شهر خمین رسیدند.
«احسان منصوریان» 33 ساله همراه با همسر 31 ساله اش «شیما هاشم نیا» و فرزند 14 ماه خود «ارسلان» بهار امسال تجربه سفر به دور ایران را از مشهد مقدس با دوچرخه آغاز کردند.
منصوریان در توقف کوتاهش در خمین به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این سفربه چالش کشیدن سبک زندگی مدرن شهری است که بدون توجه به طبیعت، محیط زیست و منابع تجدید ناپذیر منابع پایه را می بلعد و نابود می کند.
وی که مهندس عمران و عکاسی تخصصی معماری و صنعتی است، افزود: پیش از این همراه همسرم مسیر چهار هزار کیلومتری مشهد به استانبول را در مدت 90 روز رکاب زده‌ایم و اکنون سفر خانوادگی را شروع کرده که باعث تحکیم روابط خانوادگی است و فرصت‌ کشف زندگی برای کودک در طبیعت را نیز فراهم می کند.
منصوریان تاکید کرد: تلاش بر این است که در این سفر مردم با رویکرد پایدار به زندگی با پیام حفظ آب، خاک و هوای سالم آشنا شوند و حساسیت های لازم در این راستا ایجاد شود.
این دوچرخه سوار گفت: اقشار مختلف مردم باید به اصالت زمین ، محیط زیست و ارزش های زیستی احترام بگذارند جون بدون آن در بازه زمانی کمی همه چیز نابود می شود.
وی ادامه داد: شعار ما «چرخ زندگی به هر شکلی می‌تواند بچرخد» است و هدف از این سفر دعوت مردم به سبک زندگی سالم و ساده است.
منصوریان اظهار داشت: وقتی مردم خانواده ما را می بینند متوجه می شوند که ازدواج و داشتن فرزند محدودیت برای زن و مرد ایجاد نمی کند.
«شیما هاشم نیا» نیز گفت:یک سال سفر با فرزند نوپا که حین سفر تجربه راه رفتن می کند لذت بخش است ضمن آنکه در کنار آن مفاهیم فرهنگی نیز منتقل می شود که باعث افتخار است.
وی افزود: دوچرخه سواری استقامت را در زندگی درس می دهد و همراهی با خرده فرهنگ ها برای خانواده ما جالب است.
هاشم نیا اظهار داشت: شهرهای اراک و خمین مسیر سفر ما در استان مرکزی بود و بعد از این استان به اصفهان سفر می کنیم.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.