به گزارش ایرنا، «داریوش ورناصری» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی، افزود: سرانه فضای آموزشی کشور پنج و 2 دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز است درحالیکه این شاخص در استان مرکزی با حمایت دولت و خیران مدرسه ساز حدود 6 و هشت دهم متر مربع است.
وی ادامه داد: استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور هشت و چهار دهم متر مربع است و می طلبد که مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی با تلاش و بهره گیری از ظرفیت های خیران افزایش 2 متری سرانه فضای آموزشی در استان را در دستور کار خود قرار دهند.
معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: استان مرکزی با تلاش و همکاری مسئولان آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و خیران مدرسه ساز در زمره چهار استان برتر کشور در زمینه تخریب و بازسازی، مقاوم سازی و بهره گیری از ظرفیت های خیران در طرح های مدرسه سازی است.
استاندار مرکزی نیز درا ین نشست گفت: این استان با بهره گیری از ظرفیت های خیران مدرسه ساز اقدام های مطلوبی در زمینه تخریب، بازسازی و مقاوم سازی واحدهای آموزشی در زمره چهار استان برتر در این حوزه قرار دارد.
سید«علی آقازاده» افزود: ایمن سازی واحدهای آموزشی زمینه آسایش، آرامش، موفقیت دانش آموزان و افزایش کیفیت تحصیلی در واحدهای آموزشی استان را فراهم کرده است.
وی بیان کرد: بازسازی و نوسازی واحدهای آموزشی برای افزایش کیفیت آموزش از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است که با آغاز فعالیت دولت یازدهم و افزایش همکاری با خیران مدرسه ساز اقدام های ویژه ای در زمینه تجهیز و نوسازی مدارس کشور صورت گرفته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: با اقدام های دولت تدبیر و امید در حوزه تجیهز، مقاوم سازی و نوسازی واحد های آموزشی این واحدها از مقاومت و استحکام کافی برای تحصیل علم آموزان برخوردار هستند.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 700 طرح آموزشی در این استان با فعالیت جامعه خیران به صورت تمام خیر ساز و یا با مشارکت افراد نیکوکار ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شده است.
«علی فخاری» افزود: 28 طرح آموزشی سال گذشته توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی به آموزش و پرورش تحویل شد که 24 طرح با مشارکت افراد نیکوکار و یا تمام خیر ساز بود.
وی ادامه داد: 32 طرح آموزشی نیز مهر ماه امسال به بهره برداری رسید که 28 مورد آن توسط خیران و یا با مشارکت نیکوکارانبه ثمر نشست که این مهم نشان از ظرفیت های خیران در این استان است.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی گفت: نخستین مدرسه سلامت، هوشمند و مدرسه قرآنی کشور با کمک خیران در این استان ساخته و به بهره برداری رسیده است.
فخاری افزود: هشت هزار دانش آاموز در استان مرکزی وجود دارد که نیازمند کمک هستند که باید با کمک خیران و دولت زمینه رفع نیاز این دانش آموزان فراهم شود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
در این آیین « حسین محمدی» به عنوان سرپرست نوسازی مدارس استان مرکزی معرفی و از خدمات مدیرکل قبلی تقدیر شد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.