«مصطفی فراهانی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در راستای اجرای ماده 2 آیین نامه اجرایی همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه ماه گذشته شرایط برای بیمه شاغلان در رشته های مختلف صنایع دستی فراهم شده است.
وی اظهار داشت: مهمترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در محورهای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: طبق مفاد این تفاهم نامه، 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت می کنند.
فراهانی گفت: هنرمندان صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها و دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی مشمول این بیمه می شوند.
وی اظهارداشت: چهار کارگزار بیمه در شهر و مناطق روستایی خمین راه اندازی شده تا هنرمندان صنایع دستی بتوانند تحت پوشش خدمات بیمه ای صندوق قرار گیرند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین ادامه داد: هنرمندان با پرداخت پنج میلیون و 400 هزار ریال برای یک سال از همه مزایای بیمه های اجتماعی به غیر از دفترچه درمانی بهره مند می شوند.
فراهانی بیان کرد: به منظور تسهیل در پرداخت حق بیمه، هنرمندان بیمه شده در سال دوم حق بیمه پنج درصدی را به صورت اقساط پرداخت می کنند.
وی، شمار هنرمندان صنایع دستی خمین را 850 نفر در رشته های مختلف بیان کرد و افزود: 650 نفر از این صنعتگران زن هستند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین تاکید کرد: هنرمندان به غیر از قالیبافان می توانند با مراجعه و اخذ معرفینامه از این اداره با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و گلیم گل برجسته، معرق چوب، منبت چوب،خراطی، سازسنتی، سفال، سرامیک، طراحی سنتی، قلاب بافی، گیوه دوزی، تراش سنگ و چلنگری مهمترین صنایع دستی آن است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.