به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در اراک، افزود: جامعه روحانیت از سال های پیش از انقلاب اسلامی همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره ای که در اختیار داشته در راهبری رخدادهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی مستقیم کرده است و هر روز وظیفه این قشر در حراست از ارزش های انقلاب سنگین تر می شود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران براساس مبانی و شاخص های دینی پایه‌گذاری شد و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش محوری و کلیدی در شکل گیری و صیانت از آن بر عهده داشته و دارند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در صدد ایجاد تفرقه و نفاق بین حاکمیت و مردم بوده اند و بصیرت افزایی راه مقابله با این دسیسه شوم است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: دشمن می کوشد با بزرگ نمایی مشکلات اجتماعی ناامیدی را در جامعه پخش کند و راه مقابله با این توطئه آگاه سازی جامعه و انتقال دستاوردهای نظام اسلامی به لایه های جمعیتی است که در این راستا جامعه روحانیت رسالت سنگینی برعهده دارند.
وی افزود: خدمت بی منت، ساده زیستی، قناعت و اخلاص در عمل، اساس روحیه انقلابی است که باید به دست توانمند علمای اسلام در جامعه نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص پیاده روی اربعین حسینی نیز گفت: همایش پیاده روی اربعین نه تنها نشان وحدت مسلمانان جهان است، بلکه حضور پیروان دیگر ادیان مذهبی ، این آیین را تبدیل به صحنه اتحاد و انسجام ادیان جهان کرده است.
کلاس تفسیرقرآن کریم ایت الله قربانعلی دری نجف آبادی روزهای پنجشنبه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.