به گزارش ایرنا،‌ «محمد بهاروند» روز پنجشنبه در جریان بازدید از مجتمع دامدشت نوبران افزود: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت قاطع از بخش خصوصی و سرمایه گذاران با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید کیفی کالاهای ایرانی است و مسئولان ساوه نیز همه تلاش را در حمایت از کارآفرینان به کار گرفته اند.
وی اظهار داشت: ساوه قطب صنعتی مهم کشور است و این شهرستان علاوه بر توانمندی های صنعتی، ‌در حوزه کشاورزی و دامی نیز ظرفیت های بالایی دارد به طوری که تولید انار و یا وجود قطب دام سنگین کشور در آوه از این قابلیت هاست.
فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه براقتصاد هدفمند و مبتنی بر کارآمدی و اثربخشی دارد و در این راستا باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه،‌ محصولات آن ها را تقویت و جایگزین کالای خارجی کرد.
وی ادامه داد: طرح های سرمایه گذاری متعددی در ساوه وجود دارد که آمادگی همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را در چارچوب رویکرد دولت مبنی بر جلب مشارکت غیردولتی در آن ها وجود دارد.
بهاروند همچنین نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و گفت: اهمیت مشارکت مردم در برنامه های اقتصادی کشور کمتر از اقدامات دولتمردان نیست زیرا این نوع مشارکت از شاخصه های محوری در اقتصاد پایدار محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بخش دامی و کشاورزی در رشد و توسعه کشور اهمیت خاص دارد و سهم چشمگیری در افزایش سطح تولید،‌ رونق فعالیت ‌های اقتصادی و در نتیجه افزایش بهره وری برای سایر عوامل تولید را شامل می شود.
مجتمع دامدشت ساوه با مساحت 300 هکتار و ظرفیت نگهداری بیش از 20 هزار راس دام شیری و پرواری و ایجاد اشتغال 200 نفر در دست ساخت است.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین زراعی و باغی است و سالانه تا 600 هزار تن انواع محصول بخش کشاورزی را تولید می کند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.