به گزارش ایرنا، «امیدومحمد کارانده» روز سه شنبه در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان، افزود: روابط تجاری و اقتصادی غنا با جمهوری اسلامی ایران نیازمند تقویت است.
وی ادامه داد: ظرفیت های حوزه صنعت و فناوری تنها مزیت استان مرکزی نیست بلکه توانمندی کشاورزی این منطقه نیز مطلوب ارزیابی می شود که می تواند برای توسعه روابط با غنا ملاک قرار گیرد.
وزیر مختار سفارت جمهوری غنا در ایران بیان کرد: این کشور به توانمندی های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و به خصوص استان مرکزی نیاز اساسی دارد چرا که از مجموع اراضی قابل کشور غنا تنها 20 درصد به کار گیری شده و بقیه زمین های بایر هستند.
وی اظهار داشت: کشاورزی در کشور غنا به خصوص در فصل های سرد و خشک با مشکل اساسی مواجه است که می توان با تقویت روابط با مهندسان کشاورزی استان مرکزی زمینه انتقال فناوری روز را این بخش فراهم کرد.
کارانده افزود: دولت مرکزی غنا اعتقاد راسخی به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد و در سال های اخیر زمینه حضور سرمایه گذاران بسیاری از نقاط مختلف جهان در غنا فراهم شده است.
وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و مسئولان اقتصادی ایران باید با برنامه های هدفمند و نیازسنجی اصولی برای ایجاد و توسعه بازار در قاره آفریقا بکوشند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در پی تحریم ها برخی مراودات تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی کمتر شده و تجار ایرانی نگاه ویژه ای به تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و به خصوص آفریقا دارند.
«حمیدرضا مهدی نیا» افزود: استان مرکزی در بخش کشاورزی و دامداری مستعد است به طوری که در میزان تولید بیشتر محصولات کشاورزی بیش از 2 برابر مصرفش دارد.
وی ادامه داد: تنوع آب و هوایی، دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، نیروی کار نامحدود و ارزان قیمت از دیگر ویژگی های استان مرکزی برای سرمایه گذاری خارجی است.
جمهوری غنا کشوری در غرب قاره آفریقا است که پایتخت آن« آکرا» و واحد پول این کشور نیز سیدی غنا است.
زبان رسمی غنا انگلیسی است و 67 درصد از مردم این کشور با زبان انگلیسی تکلم می‌کنند.
جمعیت کشور غنا 27 میلیون نفر است که بیشتر آن مسیحی است و 17 درصد جمعیت این کشور نیز مسلمان است.
تراز تجاری استان مرکزی با کشور غنا منفی ارزیابی می شود.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.