به گزارش ایرنا ، سرهنگ «عزیز عزیزی» روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: این میزان مواد مخدر در همسنجی با کشفیات مدت مشابه پارسال 45 درصد افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: بیشترین کشفیات مواد مخدر امسال ماده گل بوده است که رقم کشف آن نسبت به مدت مشابه قبل حدود یک و نیم برابر رشد داشته است.
فرمانده انتظامی خمین ادامه داد: با اجرای 40 طرح پاکسازی به خصوص در نقاط آلوده و جرم خیز این میزان مواد مخدر کشف و 464 نفر قاچاق فروش و توزیع کننده و 262 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.
سرهنگ عزیزی اظهارداشت: پذیرش نشدن کارتن خواب ها در کمپ های ترک اعتیاد از مشکلات شهرستان است که با توجه به فصل سرما باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه مصرف ماده مخدر گل در بین جوانان و نوجوانان رو به افزایش است، افزود: این مهم زنگ خطر جدی است چرا که مشکلات روانی شدیدی را در معتاد ایجاد می کند.
فرمانده انتظامی خمین ادامه داد : 15 مصرف کننده ماده مخدر مخدر گل نیمه نخست امسال به بیماری روانی مبتلا و سه نفر مجنون شده بودند که به مراکز درمانی به تهران منتقل شدند اما در این مراکز امکان نگهداری بیش از 2 ماه وجود ندارد و به شهرستان برگرداندهد شده اند.
فرماندار خمین نیز در این نشست بر پیشگیری به عنوان راهبری موثر برای کاهش معضل اعتیاد تاکید کرد و گفت: رویکرد دولت تدبیر در زمینه مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است.
«احمد طهرانی» به آسیب های اعتیاد در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری و همراهی مردم، تلاش و جدیت سازمان های مردم نهاد در این موضوع، برگزاری کارگاه های آموزشی، توجه دانشگاه ها و مدارس به این مهم و نقش اولیا می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های آن در جامعه داشته باشد.
وی اظهارداشت:با توجه به افزایش گرایش نوجوانان و جوانان به ماده مخدر گل و نا آگاهی آنان از عوارض مصرف، کارزار رسانه ای پیشگیری و مبارزه از مصرف گل تدارک شده است.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: کارزار رسانه ای پیشگیری و مبارزه از مصرف گل آذر ماه امسال در خمین به منظور اطلاع رسانی، آگاه سازی و حساس سازی آحاد جامعه برگزار می شود.
طهرانی گفت: قانون به صراحت برای کشت گیاهان ممنوعه مجازات تعریف کرده اما باید جدای برخورد با خاطیان ریشه انگیزه افراد برای این عمل غیرقانونی بررسی و در تصمیم سازی ها لحاظ شود.
خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.