« محمدرضا فراهانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارداد تولید 800 هزار لارو برای پزشکان در سال جاری با این شرکت دانش بنیان منعقد شده و برای تهیه این میزان لارو از ظرفیت بنگاه های کوچک تولیدی در سایر استان ها کمک گرفته شده است.
وی اظهار داشت: زالو درمانی از شیوه هایی است که در سال های اخیر رواج یافته و در خارج کشور متقاضی و سفارش دهنده زیادی دارد اما، موانع صادراتی و مجوزهای دامپزشکی تولید کنندگان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه پیام نور فراهان گفت: قرارداد تولید 20 میلیون قطعه زالو با آلمان در خرداد ماه امسال توسط شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه پیام نور فراهان منعقد شد اما، مشکلات صادارتی و مجوزهای دامپزشکی مانع از تحقق این حجم سرمایه گذاری شد.
فراهانی افزود: درصورتی که مانعی برای این قرارداد وجود نداشت امکان اشتغال 20 هزار نفر فراهم بود.
وی اظهار داشت: سرمایه اولیه برای آغاز پرورش زالو 500 میلیون ریال است و پس از سه ماه درآمدزایی از مرکز حاصل می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه پیام نور فراهان گفت: تعدادی از زالوها بعد از قرنطینه تلف می شوند که در ساخت و تولید کرم و داروها مورد استفاده قرار می گیرد.
فراهانی افزود: فعالیت در حوزه پرورش زالو از ظرفیت اتحادیه، انجمن و صنف برخوردار نیست و قوانین ضعیف در مجموعه دامپزشکی فعالیت در این مجموعه را دچار آسیب کرده است.
وی اظهار داشت: افراد سودجو به فعالیت اقتصادی پرسود در پرورش زالو ورود کرده اند و با تهیه زالو از شبکه های زیرزمینی، سلامت مردم را با خطر مواجه کرده اند که در صورت همکاری دامپزشکی در دادن مجوز با کمترین سختگیری از فعالیت غیرقانونی واحدهای پرورش غیرقانونی جلوگیری می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه پیام نور فراهان گفت: فراهانی افزود: عرضه و فروش زالو در عطاری ها به سبب محیط غیراستریل نگهداری بهداشتی نیست و لازم است نظارت جدی تری توسط مسئولان مرتبط انجام شود.
فراهانی افزود: سودجویان با ترفندهایی خون انباشته در بدن زالو استفاده شده را خارج می کنند و آن را به متقاضی دیگر می فروشند که بسیار خطرناک است و متولیان به دلیل احتمال انتقال بیماری از این طریق باید با متخلفان برخورد قاطع کنند.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
بیش از 70 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی به ثبت رسیده که 34 شرکت آن نوپا و تازه تاسیس و بقیه شرکت های تولیدی و صنعتی است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.